Analyse: Pokémon-feberen har toppet

Nye data viser, at Pokémon Go ikke længere har samme interesse som tidligere. Ifølge tallene har Pokémon-feberen toppet.

Screenshots fra spillet Pokémon Go

Screenshots fra spillet Pokémon Go

Sommerens største mobil-dille er uden tvivl ”Pokémon Go”-spillet, der har ramt det meste af verden. Særligt børn og unge, der elsker at fange pokémoner. Interessen for det populære spil har angiveligt også toppet og netop nu er interessen nedadgående.

Pokémon Go ramte Danmark og særligt TDC-kunder

Aktieanalytikeren Victor Anthony, som er hos kapitalforvaltningsselskabet Axiom, har set nærmere på nogle tilgængelige data fra applikationen Pokémon Go. Det skriver CNET.com.

De nye tal viser, at antallet af daglige brugere på verdensplan er faldet med 35 procent, mens antallet af daglige downloads er faldet med 70 procent. Tallene viser også, at antallet af amerikanske brugere er faldet med 20 procent.

Selvfølgelig er der også mange, som allerede har downloadet spillet og mange er måske tilbage på skolebænken eller på arbejde, hvilket gør der ikke er ligeså meget tid til at spille, som da sommeren var på sit højeste.

Flere funktioner på vej i Pokémon Go

Pokémon-feberen var på sit maksimum i slutningen af juli måned. Her var 45 millioner mennesker ramt og jagtede Pokémons dagligt – dette tal er nu nede på 30 millioner.

Selvom der er nedgang for Pokémon Go, så går det stadigvæk godt for de små monstre, der stadigvæk er den applikation, som tjener flest penge på salg af virtuelle ydelser.

Antallet af Pokémon Go brugere (Kilde: Cnet.com)

Antallet af Pokémon Go brugere (Kilde: Cnet.com)

 

Mere til historien

Pokémon Go blev lanceret løbende med start den 6. juli i Australien, New Zealand og USA, mens flere europæiske lande kom med i ugen efter og Danmark stod for tur lørdag den 16. juli. Efterfølgende er de fleste asiatiske og sydamerikanske lande også kommet med.

Læs også:
Sådan belaster Pokémon Go mobilnetværkene
Fra level 20 bliver Pokémon Go mega svært – og dyrt


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.