Applikation skal hjælpe kvinder til at cykle mere

Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Diabetesforeningen er klar med en ny applikation, som skal få (særligt) kvinder til at cykle mere. Læs mere her.

Screenshots fra applikationen "Ta' Cyklen"

Screenshots fra applikationen “Ta’ Cyklen”

En ny kampagne er i gang i det danske land og den skal hjælpe (særligt) kvinderne med at få mere motion ind i hverdagen.

Derfor har Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Diabetesforeningen sammen udviklet en ny applikation, som kort og godt hedder ”Ta’ Cyklen”. Applikationen skal forsøge, at få særligt kvinderne til at motionere mere.

Og der er fokus på cyklen, da det for mange er en rigtig nem løsning.

 – Særligt kvinder har mobilen med til fitness

– ”Langt de fleste har allerede en cykel, så det kræver hverken en masse penge eller tid at komme i gang,” fortæller projektchef i Kræftens Bekæmpelse Gitte Laub Hansen.

En undersøgelse, som analysefirmaet YouGov har gennemført for Kræftens Bekæmpelse viser, at 30 procent af de danske kvinder mellem 40 og 59 år ikke dyrker motion og i Region Syddanmark er det hele 35 procent i den aldersgruppe. Det skriver DR.dk.

 – Hold dit nytårsfortsæt mens du shopper

Målet med den nye kampagne er, at få danskerne ud på 50 millioner ekstra cykelture om året.

Applikationen registrerer dine cykelture og sender også små beskeder til dig, som skal motivere dig til at komme afsted eller give et skulderklap når du har været afsted.

Grafen i applikationen viser, om du når op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger for fysisk aktivitet. Du kan se din sundhed per uge og per år.

Den nye applikation ”Ta’ Cyklen” er frigivet i dag og kan downloades gratis i Apples App Store og Google Play Store.

Mere til historien

Noget af det der for alvor skal gøre applikationen populær er, at den skal være motiverende. Du kender sikkert en, der gerne vil cykle mere, men som ikke gør det regelmæssigt. Det er der nemlig, ifølge en undersøgelse lavet af Epinion, 31 % af os danskere der gerne vil, men endnu ikke gør.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.