Kunder hos Oister og Zenji er ikke hacket

KORT NYT: Kunder hos Oister eller Zenji er ikke berørt at det hack teleselskabet 3 har været udsat for.

Oister, sommer 2016 (Foto: Oister)

Kunder hos Oister og Zenji er ikke berørt af hackersagen (Foto: Oister)

Teleselskabet 3 er netop kommet i vælten efter nyheden om, at de har været udsat for afpresning fra kriminelle, som er i besiddelse af kundeoplysninger på omkring 3.600 kundenumre. Er du kunde hos et af selskabets lavprisselskaber, Oister og Zenji, kan du ånde lettet op.

 – 3 er hacket – kriminelle afpresser for millionbeløb

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

3 oplyser til MereMobil.dk, at der kun er tale om ”rene” 3-kunder. Dermed skal kunder hos søsterselskaberne Oister og Zenji ikke bekymre sig.

Der er endnu ikke overblik over, hvordan oplysningerne på de cirka 3.600 kunder er havnet i hænderne på uvedkommende. Selskabet vil ikke bidrage til spekulation, og afventer efterforskningen fra politiet.

Ifølge de informationer 3 aktuelt har omkring lækket, så er de kriminelle i besiddelse af blandt andet navn, adresse, CPR-nummer m.v. på de 3.600 kunder. Der skulle ikke være lækket bankoplysninger eller pinkoder på nogle af teleselskabets kunder.

Sådan tjekker du om dine oplysninger hos 3 er hacket

MereMobil.dk følger sagen løbende.

Mere til historien

Vi skal ikke længere tilbage end til nytårsaften, hvor YouSee blev hacket. Dette betød blandt andet, at omkring 1,2 mio. husstande (YouSee-kunder) fik sort skærm nytårsaften og blandt andet gik glip af Dronnings nytårstale.

Læs også:
Anonym tekniker: Derfor gik YouSee i sort


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.