Huawei er nu en vigtig spiller
Danskerne ved godt hvem Huawei er, viser en en ny brandundersøgelse. 2015 blev et succesfuldt år for virksomheden.
Huawei kan ikke længere betegnes som ”endnu et af de der firmaer fra Kina med billige produkter”. Firmaet kan nu betragtes som en seriøs og vigtig spiller, også på det danske mobilmarked.
– Huawei rundede 100 millioner milepælen i 2015
På bare ét enkelt år har Huawei haft en vækst på 60 procent indenfor kategorien smartphones. Målt på solgte enheder kom Huawei ind på en delt tredjeplads i november og december 2015, og blander sig dermed i toppen blandt de vigtigste spillere.
– ”At meget af vores vækst kommer fra de høje prissegmenter fortæller mig, at danskerne anerkender, at vi har noget at byde på. De danske forbrugere er kræsne og har høje forventninger til både kvalitet og performance. Og det er en stor tillidserklæring, at de i stigende grad kigger Huaweis vej, når de vælger fra øverste hylde,” siger Thor Gøtz, der er direktør for Huaweis Consumer Business hos Huawei Danmark.
To tredjedele (69 procent) af de danske forbrugere kan nu genkende Huawei som en smartphoneproducent, og forbrugerne peger på Huawei som det smartphone-brand, der har forbedret sig mest.
– TEST: Huawei Mate 8 – fantastisk storskærmstelefon
Huawei stod i 2015 bag en Nexus topmodel: Nexus 6P blev blandt anmeldere vældigt godt modtaget. Telefonen fik her på MereMobil.dk en rigtig flot anmeldelse. MereMobil.dk har også fornylig anmeldt Huawei Mate 8, som er en storskærmstelefon og absolut et kig værd, hvis du er til store skærme.
– TEST: Huawei Mate 8 – fantastisk storskærmstelefon:
Mere til historien
Huawei har haft stor succes med salget af modellen P8 Lite der har rundet 10 millioner enheder. Samlet blev der i 2015 solgt 100 millioner smartphones på verdensplan med Huaweis logo på.
Læs også: