3: Er du berørt af afpresningssagen?

Har du modtaget en besked fra 3 om afpresningssagen, eller ved du endnu ikke om du er berørt, så bliv klogere på sagen her.

Billede af 3's hovedkontor i København (Foto: 3 Danmark)

Billede af 3's hovedkontor i København (Foto: 3 Danmark)

Har du enten haft tændt fjernsynet, hørt radio eller læst nyheder på nettet hertil morgen/formiddag, så har du allerede hørt, at teleselskabet 3 er udsat for afpresning fra kriminelle, der er i besiddelse af kundeoplysninger på cirka 3.600 kundenumre. De kriminelle kræver et større millionbeløb for ikke at offentliggøre oplysningerne.

- 3 er hacket – kriminelle afpresser selskabet for millionbeløb

Er du bange for at være ramt, så kan du få dette oplyst. Bliv klogere på hvordan du gør dette i linket herunder.

- Hackersag hos 3: Tjek om dine oplysninger er hacket

Er du 3-kunde, så sidder du foruden med det helt store og åbenlyse spørgsmål om du er ramt - måske også hvilke oplysninger de kriminelle har om de berørte? Har de fået adgang til kreditkortoplysninger? Kan man få et nyt telefonnummer gratis? Har de fået adgang til opkaldsfiler og sms’er?

Alle disse spørgsmål og mange flere kan du få svar på hurtigt og nemt. 3 har nemlig oprettet en FAQ-side på deres website, som giver svar på en række spørgsmål til berørte kunder.

De berørte kunder er alle ”rene” 3-kunder. Det betyder kort og godt, at kunder hos Oister eller Zenji ikke er berørt at det hack moderselskabet 3 har været udsat for.

- Kunder hos Oister og Zenji er ikke hacket

3 kan desværre ikke oplyse noget om, hvornår de har en afklaring på sagen. Dette er op til politiet, som netop nu efterforsker sagen. Derfor er det at afvente resultatet af denne.

MereMobil.dk følger sagen.

Mere til historien

3 er det fjerdestørste mobilselskab i Danmark og i 2016 havde de en tilgang på 47.000 nye kunder. I samme periode mistede konkurrenten Telia 38.000 kunder.

Er du bange for et angreb mod dine data?

Hvor bekymret er du for at miste data ved et angreb fra IT-kriminelle?

(mere…)
CBB vinder atter prisen for Danmarks mest tilfredse mobilkunder

For tredje gang i træk har CBB Mobil vundet prisen for mobilbranchens mest tilfredse og loyale kunder.

(mere…)
Danskerne sjusker med password - særligt de unge

Cybersikkerhed er vigtigt, men de færreste efterlever dette. En ny undersøgelse viser, at cirka hver anden dansker genbruger passwords på tværs af tjenester.

(mere…)
Grindr har solgt lokationsdata til kommercielt brug

En gammel sag er dukket op til overfladen og afslører, at Grindr-appen har solgt lokationsdata til kommercielt brug.

(mere…)
Advarer mod russisk antivirus

Kaspersky Internet Security kan ikke anbefales, er den kontante melding fra forbrugerorganisation.

(mere…)
Kan 3 overhale Telenor?

3 har slået Telia, men kan de presse sig foran Telenor? Ja, siger en teleanalytiker.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram