Plenti: Vi er ikke discount
Kunderne vil ikke begrænses af pakker, lyder det fra Plentis direktør, der ikke betegner selskabet som ”discount”.
Siden lanceringen den 14. marts 2016 har mobilselskabet Plenti formået at skrabe godt 40.000 kunder sammen. Næste milepæl er 50.000 kunder, der forventes inden årets udgang.
Dermed tyder det på, at Plenti har ramt et hul i markedet. Eller i hvert fald lykkedes med at tale til en målgruppe, der forstår produktet, og ser en fordel ved enten indholdspakkerne eller den rene flat-rate løsning.
– ”Kunderne og markedet ønsker simple løsninger, og vil ikke lade sig begrænse af pakker – Samtidig tilbyder vi et meget interessant indholdsprodukt som mange kunder finder interessant,” fortæller adm. direktør Peter Mægbæk fra Plenti til MereMobil.dk.
– Plenti udvider med flere magasiner
Problemer med ”fri data”
Direktøren nævner selv pakkebegrænsningen, og netop en begrænsning på Plentis løsning skaber fortsat lidt uro omkring produktet. Teleselskabet reklamerer med ”Fri data på mobilen”, hvilket nogle misforstår. De tolker det som ”fri data over hele linjen uden begrænsninger”.
Sagen er, at Plenti tilbyder kunderne frit forbrug, så længe det foregår fra telefonen. Benyttes internet-deling og hotspot-funktion, så andre enheder kan suge data fra mobilen, rammer en 50 GB begrænsning per måned.
Ved lanceringen havde Plenti en 5 GB begrænsning på datadeling. Denne blev kort efter forøget til 20 GB og senere igen til de nuværende 50 GB om måneden. Alligevel kan man stadig se anmeldelser med én stjerne og sure kommentarer på Trustpilot.
Ikke et discountselskab
Set på afstand opererer Plenti i et segment side om side med Oister og Tjeep, hvoraf sidstnævnte endnu ikke er kommet rigtigt ud af starthullerne, på grund af massive opstartsproblemer
Peter Mægbæk er ikke helt enig i med betegnelsen ”discountselskab” omkring Plenti.
– ”Vi ser os ikke som værende direkte i konkurrence med discountsegmentet. Vi ser der er en parathed i markedet til at betale for indhold og kvalitet, og det glæder os, at vi kan tilpasse så mange kunder med vores udbud. Generelt er det også sundt for branchen at kunderne interesserer sig mere for indhold og værdi end discount-abonnementer,” forklarer direktøren.
Mere til historien
Plenti benytter 3’s mobilnetværk – ligesom det 3-ejede Oister. Netop Oister lancerede i august et forsvar mod Plenti, og indførte en abonnementsmulighed, der matchede Plentis tilbud, til kunder der ønskede at skifte væk fra Oister.