Plenti har fået flyvende start og kapret 20.000 kunder
Mobilselskabet Plenti har på omkring fem måneder kapret 20.000 kunder, men der er stadigvæk lang vej til deres eget mål.
Plenti har på omkring fem måneder fået kapret 20.000 mobilkunder, men trods den flyvende start så er der fortsat langt til selskabets officielle mål.
– “Med 20.000 kunder i butikken lige efter en sommerferie er vi meget tilfredse, og vi regner fortsat med at nå vores mål om 100.000 abonnenter inden for de første par år,” udtaler Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti.
– Plenti – ét selskab, ét abonnement
Plenti lancerede deres første pakkeprodukt i marts, men kom med endnu et angreb på de øvrige mobilselskaber lige inden sommerferien – nemlig fri data, fri tale og fri SMS/MMS for kun 119 kroner om måneden. Her var indholdstjenesterne pillet ud.
– Plenti lancerer et rent lavpris-mobilabonnement
Grunden til Plenti har lanceret deres seneste produkt er, at det ikke er alle der har interesse for den store pakke med underholdningsprodukter. Og da Plenti jagter kundevolumen, så handler det om at være aggressiv i konkurrencen om mobilkunderne.
– Alt er (ikke) inkluderet hos Plenti
– “En tommelfingerregel i forhold til vores egne beregninger er, at hvis vi har en 30-40.000 kunder inden for de første par år, er forretningen selvkørende. Men vores ambition er højere: Vi mener, at vi skal op på 100.000 inden for det første år eller to,” har Peter Mægbæk sagt til Computerworld.
Mere til historien
Bag Plenti er Peter Mægbæk, som har en fortid i henholdsvis Fullrate og Viasat, og Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone og også er stifter og direktør hos Mofibo.
Læs også:
– Plenti hæver grænsen for datadeling til 20 GB