Plenti runder milepæl – 50.000 kunder

Mobilselskabet Plenti havde et mål om, at nå 50.000 under i 2016. Målet nu nået, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Plenti (Foto: MereMobil.dk)

Reklame for Plenti (Foto: MereMobil.dk)

Plenti åbnede i marts 2016 og har altså endnu ikke et helt år på bagen endnu. Men mobilselskabet oplyser, at de har solgt 50.000 mobilabonnementer. Dermed virker det altså til, at deres kombination af mobiltelefoni, digitale underholdningstjenester og fri data er en succes.

 – Plenti – ét selskab, ét abonnement

Direktør Peter Mægbæk mener, at successen især skyldes, at selskabet har fundet en stærk position i markedet med sit fokus på abonnementer, som giver fri data på mobilen og adgang til de mange underholdningstjenester.

– “Med 50.000 nye kunder i butikken på omkring ni måneder er vi rigtigt godt tilfredse. Målet har hele tiden været at nå 100.000 efter to år. Og med det tempo vi vokser i nu, har vi god grund til at være endnu mere ambitiøse end det. Fri data på mobilen er det skridt ingen andre har turde tage – og et gennemført fokus på indhold er der heller ikke andre, der har satset på i samme grad som os. Det er en af vores helt store styrker,” siger Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti.

 – Plenti: Vi er ikke discount

Det var særligt i tredje kvartal af 2016, at Plenti fik nye kunder. Her oplevede de en tilgang på flere end 18.000 nye kunder. Det er 70 procent af den samlede vækst i markedet.

– “At vi har fået 50.000 kunder betyder, at vi har fået en størrelse, hvor andre aktører i markedet kan mærke os. Og det viser, at vi har fundet et koncept, som giver rigtig god mening for danskerne. Generelt er vores læring, at kunderne efterspørger simple løsninger og få begrænsninger. Vi kan mærke, at der er mange, der køber ind på, at de ikke skal bekymre sig om at ramme et dataloft. Hos os kan de købe en større sikkerhed i forhold til deres mobilregning,” siger Peter Mægbæk.

 – Kunderne strømmer til Plenti

Stifterne af Plenti, Morten Strunge og Peter Mægbæk, har tidligere haft succes med Onfone og Fullrate.

Mere til historien

2016 bød også på et andet nyt mobilselskab, som dog havde store startvanskeligheder. I efteråret blev det nemlig officielt, at teleselskabet Tjeep var klar til at erobre danske kunder. Teleselskabet var i modvind fra start og skulle efter sigende også kun, ifølge rygter i markedet, have fået 2.000 danske kunder indtil nu. Tallet er ikke bekræftet af Tjeep selv.

Læs også:
Alt er (ikke) inkluderet hos Plenti


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.