Oppo har ramt plet med nye foldbare smartphones
I slutningen af 2022 sendte Oppo nye foldbare mobiler i handlen på det kinesiske marked. Disse har ramt plet hos mobilkøberne. Europa venter.
Den kinesiske producent Oppo har succes med deres to seneste foldbare modeller. Markedstal viser, at de var den tredjestørste producent af foldbare telefoner på det kinesiske marked i fjerde kvartal 2022. Det skriver GizmoChina.
LÆS OGSÅ: Oppo på vej med foldbare smartphones i Europa
Oppo præsenterede i slutningen af 2022 deres nyeste bud på foldbare smartphones og disse har mobilkøberne taget til sig. Generelt er det kinesiske marked for foldbare smartphones steget med 54 procent i januar 2023. Det skriver Techgoing.
Salget af foldbare vil næsten fordobles i år
Nu er det altså Oppo, som er i front med 30 procent af markedet i januar 2023. Huawei og Samsung følger godt efter med henholdsvis 25,7 procent og 23,2 procent. På de efterfølgende pladser kommer Honor, Xiaomi og Vivo, mens Motorola kun noteres for 0,9 procent markedsandel i januar 2023.
Oppo Find N2 Flip lanceres nu globalt
Cinno Research har sammenlignet januar 2022 med januar 2023, hvor det tydeligt ses, at Huawei havde omkring halvdelen af salget. Samsung er næsten status quo, dog med et minimalt fald markedsandel. Foruden Oppo har også Honor haft et bedre 2023 end 2022.
Det skal lige siges, at vi ikke har kendskab til præcise lanceringstidspunkter af de forskellige modeller på det kinesiske marked, så det spiller selvfølgelig også ind.
LÆS OGSÅ: Oppo lover opdateringer i længere tid
Mere til historien
Det bliver spændende at se om europæerne (og måske danskerne) også tager de nye foldbare smartphones fra Oppo til sig. I Europa er det primært Samsung, som mobilkøberne tyr til, når de køber foldbare telefoner.