Pangfarver og gammelt budskab skal gensælge Telmore

Støvet skal børstes af Telmore. Et cartoon- og milkshakeudtryk skal friske det kendte teleselskab op.

I året (2018) der markerer Telmores 18 års fødselsdag som mobilselskab og mobilbrand på det danske marked, er stikket til en genopfriskning blevet sat i.

Over tid er Telmore blevet mindre særlige, end de var engang. Kunderne er stadig glade for produktet, men udtrykket er gradvist blevet mere støvet. Det skal nu ændres.

TDC, der ejer Telmore, kalder det for den største rebranding i nyere tid.

En kraftig blå pangfarve sammen med logoet i let pink er absolut anderledes, end hvad vi tidligere har set. Reklamefilmens udtryk minder om en amerikansk milkshake-diner i slutningen af 1950’erne. Højt hår og kraftige farver er gennemgående – tangerende til et Cartoons inspireret tegneserieunivers.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Ja. Det er altså den bedste udlægning, jeg lige har kunne opdrive i mine tanker. Du kan se reklamefilmen herunder.

– ”Vi relancerer nu Telmore som ’det smarte valg for kunden’. Vi er nu klar til igen at indtage positionen som det smarte valg i mobilbranchen, da vi er førende på en lang række af de afgørende faktorer for kundernes valg af mobilselskab. Vi har nemlig både den bedste kundeservice, topunderholdning og landets stærkeste mobilnetværk i ryggen, ” siger direktør i Telmore, Jens Grønlund i en pressemeddelelse.

Telmore er nok det hidtil stærkeste mobilbrand i Danmark, selvom priserne ikke nødvendigvis er markedets billigste.

Telmore blev i 2000 grundlagt af teleiværksætteren Frank Rasmussen. TDC købte 20 procent blot tre år efter åbningen. Siden 2004 har selskabet været TDC-ejet. I 2009 blev nordjyske Mads Vejbys selskab M1 en del af Telmore. Den 11. september 2017 solgte Morten Strunge og Peter Mægbæk Plenti til TDC, der lagde Plenti-kunderne ind under Telmore.

Jeg har i en ældre podcastepisode sat fokus på netop salget af Telmore til TDC. Lyt med her og hør Frank Rasmussen fortælle historien.

Eksempler på det nye Telmore univers

Mere til historien

Ifølge TDC har Telmore ”flere end 700.000 kunder”.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.