TDC taber fortsat kunder i hele forretningen

REGNSKAB: TDC Group har svært ved at holde på kunderne. Mobil, tv og fastnetkunderne vender ryggen til landets største teleselskab.

Pernille Erenbjerg TDC

Pernille Erenbjerg, koncernchef, TDC Group har fremlagt et kvartalsregnskab med kundefalde over hele linjen (Foto: Teis Bruno)

TDC har vanskeligt ved at fastholde kunderne i forretningen, viser det seneste kvartalsregnskab.

I perioden april, maj og juni sagde TDC Group farvel til 23.000 tv-kunder, 12.000 på bredbånd, 21.000 fastnetkunder og 10.000 kunder i mobilforretningen.

Samlet har TDC Group nu 2.939.000 mobilkunder. Tallet inkluderer også kunder fra søsterselskaber som f.eks. Telmore. De 958.000 kunder er erhvervskunder. Det oplyses ikke, hvor mange kunder Telmore har isoleret set.

TDC omsatte i andet kvartal i år for 5,1 milliarder kroner. Det er et fald på 2,9 procent når der sammenlignes med samme kvartal i 2016.

Det samlede overskud i kvartal blev på 440 millioner kroner. Det er et fald på 22,1 procent i forhold til tilsvarende kvartal i 2016.

I regnskabsmeddelelsen lægger TDC vægt på, at det er privatkunderne der driver væksten i mobilforretningen. Privatkunderne lægger nu 3 kroner mere end for et år siden.

OVERBLIK: Så mange kunder har teleselskaberne

Selvom TDC Group siger farvel til 23.000 tv-kunder bliver koncernen ikke stresset. Faldet skyldes, for en stor dels vedkommende, at en enkelt større foreningskunde er forsvundet, lyder det fra TDC.

– ”Vi er fuldt opmærksomme på tendenserne i tv-markedet, og vi ser det som vores rolle at være stedet, hvor man som forbruger kan samle alt sit indhold, om det så er tv, en streaming-tjeneste eller en kombination. Derfor har vi også sat mere tryk på udrulningen af vores tv-boks, som i det seneste kvartal har haft de bedste salgstal indtil nu”, siger Pernille Erenbjerg, koncernchef, TDC Group.

Den generelle status blandt operatørerne er, at Telenor gik 9.000 kunder frem i det seneste kvartal. Telia tabte 96.000 kunder mens 3 tog 37.000 mobilkunder hjem. TDC er dog fortsat den største operatør i Danmark.

Mere til historien

TDC har gjort det muligt, at kunderne selv kan booke og ombooke en tekniker online. Det har været medvirkende årsag til, at opkald til kundesupport er faldet med 14 procent.

Tusindvis af danskere har manglet 4G i ferien

TDC har siden fredag eftermiddag knoklet for, at få løst et problem, der gjorde, at kunder på TDC NET ikke kunne bruge 4G i udlandet.

(mere…)
Forbruget af mobildata stiger fortsat

Danskernes forbrug af mobildata stiger fortsat, hvilket får TDC Erhverv til at give gratis data sommeren over.

(mere…)
Regnskabsprogram på mobilen: Din nye bedste ven i lommen

Mange har prøvet det: Du skal lave moms inden for fristen, og foran dig ligger en pose med rodede kvitteringer.

(mere…)
Salget af iPhone falder

Apple er udfordret af manglende kunstig intelligens i produkterne og presses af Samsung.

(mere…)
Er TDC’s 10 Gbit/s forbindelse til private nødvendigt?

KOMMENTAR: Nu bliver jeg småsur! 10 Gbit/s er unødvendigt og udbyderen ikke fortæller kunderne hele historien om deres forbindelse.

(mere…)
Lukningen af fastnettet i Danmark starter til årsskiftet

TDC Net trækker ved årsskiftet de første stik til fastnettet i Danmark.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
2 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram