Netflix vil gøre op med konto-deling

Netflix har over 200 millioner betalende brugere, men rigtigt mange af disse deler login-oplysningerne med andre. Netflix vil nu gøre op med konto-deling.

Netflix
Mange brugere deler deres login-oplysninger med personer udenfor husstanden. Dette vil Netflix nu gøre op med. (Foto: Souvik Banerjee)

Netflix har fremvist det seneste kvartalsregnskab, som viser en nedgang på 200.000 abonnenter i årets første kvartal. Dette trods forventningen var en fremgang på 2,5 millioner abonnenter. Netflix forventer også, at indeværende kvartal vil vise en nedgang.

Grunden til nedgangen af abonnenter er ifølge Netflix de mange brugere, som deler login-oplysningerne med hinanden. Dette er noget Netflix har haft fokus på siden foråret 2021.

Netflix har for kort tid siden sat prisen op for eksisterende abonnenter på flere markeder, mens de i marts også hævede prisen for nye abonnenter. Og det forlyder de har mistet 600.000 abonnenter i USA og Canada grundet prisstigninger.

Der er heller ikke nogen tvivl om, at kunderne oplever prisstigninger på alt netop nu. Derfor overvejes et abonnement til Netflix måske også mere end tidligere.

Netflix: Kontodeling er årsagen

Netflix mener selv, at dets 222 millioner betalende husstande deler med yderligere 100 millioner husstande, som ikke bliver indtægtsgenereret.

TIP: Så meget koster streaming på elregningen

Deling er måske snart slut. Netflix har i hvert fald meldt ud, at de vil forsøge at forhindre kontodeling.

I marts startede de med at teste ekstrabetaling fra dem, som deler abonnement med nogle uden for husstanden. På Netflixs nuværende testmarkeder i Chile, Costa Rica og Peru kan kunder betale et ekstra gebyr for at dele deres konti med to personer uden for deres husstand.

Da testen blev lanceret, sagde Netflix, at det arbejdede på at “forstå nytten af ​​disse to funktioner”, før de lavede ændringer i andre lande.

LÆS OGSÅ: Netflix vil have betaling når du deler dit abonnement

Netflix arbejder også på en løsning, hvor der vil være reklamer og dermed vil tjenesten være billigere.

Mere til historien

Netflix har suspenderes russiske abonnenter, hvilket har betydet 700.000 færre abonnenter. Det er altså dermed langt fra hele forklaringen på kundetabet.

Læs også:
Netflix klar med mindst 70 film i 2022

Disney klar med tilbud på reklame-abonnement

Disney+ er klar med et skarpt tilbud på deres reklamebaserede abonnement.

(mere…)
Hvor meget vil du betale for Netflix?

Analytikere forudser at vi endnu ikke har set de sidste prisstigninger fra Netflix.

(mere…)
Viaplay hæver prisen markant

En stor prisstigning er en realitet i dag hos Viaplay. Begrundelsen lyder, at oplevelser generelt er blevet dyrere. 

(mere…)
Disney+: Stop med at dele dit login

Netflix har haft succes med det. Nu går Disney+ også i gang med at opfordrer brugerne til at stoppe deling af loginoplysninger.

(mere…)
Google TV er blevet en reklamesøjle

Der er ikke længere kun reklamer for nye serier og film på Google TV – nu vises også reklamer for f.eks. fastfood.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram