ViaPlay runder stor milepæl og når målet
2020 var et godt år for ViaPlay, der fik 749.000 nye abonnenter og dermed rundede en kæmpe milepæl.
Folk i isolation, nedlukninger og generelt bare det at mange har været ”fanget” inde og uden en masse sociale arrangementer, det har gjort at 2020 har været et fremragende år for streamingtjenesterne. Også ViaPlay har nydt godt af dette.
DR overhaler Netflix på streaming
I 2020 er der kommet 749.000 nye kunder til Viaplay. Det betyder også, at de dermed har nået deres målsætning, som har været at runde 3 millioner abonnenter i 2020. Faktisk rundede de 3.020.000 abonnenter i alle de lande, a ViaPlay er tilgængelig. Alene i sidste kvartal 2020 kom der 207.000 nye abonnenter til. Det skriver Ritzau.
TEST: YouTV – genialt men for dyrt
ViaPlay er tilgængelig i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island og de baltiske lande. Flere lande vil følge i 2021. Derfor er der potentiale til, at der kan komme endnu flere abonnenter.
-”Det har været dejligt at se, at ViaPlay og vores andre produkter har været i stand til at underholde millioner af mennesker derhjemme, og vi ser nu frem til at bringe ViaPlay til fem nye internationale markeder i år,” lyder det fra Anders Jensen, som er administrerende direktør i Nent, der står bag ViaPlay.
Et af de steder, hvor ViaPlay vil forsøge sig er på streamingtjenesternes hjemmemarked USA. Det ventes, at de lanceres derovre i slutningen af 2021.
Ny streamingtjeneste på vej i Danmark – Paramount+
ViaPlays forventning til 2021 er at sige velkommen til 650.000 nye abonnenter.
ViaPlay er i 2021 klar med An Ordinary Woman (sæson 2), Quantico (sæson 1-3), Fresh of the boat (sæson 6), Hart of Dixie (sæson 1-4), Magnum P.I. (sæson 3), Clarice, Coyote, Bosch (sæson 6) og mange flere timers underholdning.
Markedet for streaming er i rivende udvikling. I min techpodcast episode 71 taler John G. med kulturkommentator Niels Frid-Nielsen, der i to årtier har fulgt udviklingen inden for film, TV, serier og streaming. Du bliver klogere på den fascinerede udvikling.
Lyt med herunder eller i din favoritpodcast-app. Du skal gå frem til 11:00 minutter.
Mere til historien
Disney+ kom på markedet og var aggressive med en skarp pris. De varsler nu prisstigning, dog tilføjes mere indhold da de åbner for sektionen “Star”. Se hvad du kan få på Disney+ og tegn abonnement inden prisen stiger.