B&O dropper succesen B&O Play

KORT NYT: B&O Play udgør halvdelen af forretningen for Bang & Olufsen, der nu skrotter det succesfulde varemærke.

De seneste års største succes for Bang & Olufsen i Struer, varemærket B&O Play, droppes til fordel for en ny strategi. Det kom frem i forbindelse med offentliggørelsen af årsregnskabet.

Beslutningen er særligt opsigtsvækkende fordi B&O Play i dag står for halvdelen af forretningen i Bang & Olufsen.

B&O Play har fået godt fat i særligt den yngre del af køberskaren. Dette er blandt andet sket med en mere prisvenlig strategi.

Fremover skal B&O Play smeltes sammen med Bang & Olufsens almindelige varemærke, som også omfatter produkter til flere hundredetusinde kroner.

Ifølge Bang & Olufsen vil priserne fremadrettet være uændrede.

ANMELDELSE: Beoplay E8 har fedt design men skuffer fælt

Fremover vil den danske virksomhed have tre kategorier af produkter. Disse hedder On the Go (transportable højttalere og hovedtelefoner), Fexible Living (herunder Beosound 1, Beosound 2 og højttaleren A9) samt Staged (eksklusive og dyre tv- og højttalere).

Udfasningen af B&O Play er allerede i gang, skriver Børsen.

LÆS OGSÅ: Beoplay P6 er en bærbar højttaler brødrister

Mere til historien

Bang & Olufsen har ikke længere den samme tiltrækningskraft og eksklusivitet over sig som tidligere. Konkurrenterne har forbedret deres produkter markant, hvilket har presset den danske virksomhed, der i nogle sammenhænge stadig har et ”morfar”-image.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.