Roskilde-branding af MobilePay møder kritik

Festivalgæsterne i Roskilde, der bruger MobilePay, mødes af en særlig festival-branding, som ikke alle synes er en god idé.

Roskilde Festival branding af MobilePay (Foto: MereMobil.dk)

Roskilde Festival branding af MobilePay (Foto: MereMobil.dk)

Roskilde Festival sætter i disse dage præg på MobilePay-applikationen. Når MobilePay benyttes på festivalen ses Orange Scene som baggrund. Det gælder på Android såvel som iPhone.

Teleselskaber: Roskilde Festival aflytter ikke mobilen

Ikke alle synes om tiltaget med ”customisation” af den populære betalingsapplikation, som over 3 millioner danskere netop nu har installeret på deres smartphone.

– ”Jeg synes, at det er vigtigt at brugerfladen altid er den samme for at undgå forvirring. Baggrundsgrafik virker uprofessionel,” lyder det fra Kirsten Højland på Danske Banks Facebook-side.

Fra Mike Fredensborg lyder det: ”Jeg er modstander af at popularisere det at bruge penge, med sjove baggrunde og ’customization’ som I kalder det. Desuden er for meget grafik på baggrunden en åbning for at skrive forkert, eller at være ukoncentreret, imens man sender penge til andre, og det er aldrig godt”.

Swipp erkender: MobilePay er overlegen

På Facebook takker Danske Bank for kommentarerne, positive som negative.

Man skal opholde sig på Roskilde Festival, før man kan se den specielle baggrund.

WeShare holder styr på udgifter for grupper

Mere til historien

Swipp, MobilePays nærmeste konkurrent, har netop åbnet deres app for, at Danske Banks kunder, kan benytte Swipp.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.