Danskerne har taget musikstreaming til sig

Hver tredje dansker abonnerer på musikstreamingtjenester og andelen af online abonnenter er steget med næsten 60 procent på et år.

LG G Flex, musik

LG G Flex (Foto: MereMobil.dk)

Sidste år fik Telia analysefirmaet YouGov til at undersøge den generelle holdning til musikstreaming og her viste resultaterne, at 22 procent af alle danskere mellem 18 og 34 år abonnerede på en musiktjeneste, som Spotify, WiMP, TDC Play m.v. og nu er listen for 2014 offentliggjort, der afslører andelen i dag er på 35 procent af danskerne, hvilket er en stigning på 59 procent.

Kunstnerne tjener flere penge på streaming

Andelen af streaming-brugere blandt de 18 til 34 årige er hele 43 procent og blandt teenagerne må andelen formodes at være endnu højere. Men unge under 18 år er ikke omfattet af undersøgelsen af juridiske årsager.

Kunstnerne tjener flere penge på streaming

– ”Analysen dokumenterer den udvikling, vi kan mærke i vores butikker, hvor vi tilbyder Spotify som en del af abonnementspakkerne. Her er det kunder fra alle aldersgrupper, der interesserer sig for musikstreaming, men især for de yngre kunder er indholdsdelen – både musik og film – en helt grundlæggende del af den ydelse, de forventer fra deres teleselskab i dag,” lyder det fra Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Mere til historien

Undersøgelsen viser også, at det ikke længere er vigtigt for os danskere at eje vores egen musik. Næsten halvdelen (48 procent) fortæller i undersøgelsen, at det har en mindre eller ingen betydning for dem at eje deres egen musik – hvad enten det er fysisk eller digitalt.

Shazam har rundet 100 milliarder sange

Den Apple-ejede musikgenkendelses-tjeneste har nu identificeret over 100 milliarder sange.

(mere…)
Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix

Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.

(mere…)
Netflix har hævet prisen igen

Der har været prisstigninger i flere lande og nu følger Danmark efter. Det er alle abonnementerne, som bliver dyrere.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram