Defekt mobil: Ingen hjælp fra teleselskabet

Mange oplever manglede hjælp fra teleselskabet, når mobilen går i stykker, viser ny undersøgelse.

reparation service værksted

Reparation af smartphone (Foto: MereMobil.dk)

Omkring 1.24 millioner danskere, eller 31 procent, har oplevet at deres mobiltelefon er gået i stykker, viser en undersøgelse Epinion har lavet for Telenor.

46 procent fortæller om manglende hjælp fra teleselskabet, i forbindelse med den defekte mobil.

Resultaterne fra undersøgelsen har fået Telenor til at justere procedurerne på området. Som det første teleselskab i Danmark tilbydes kunden nu en lånetelefon i reparationsperioden, som er tilsvarende den som gik i stykker.

– ”En kunde skal ikke låne en Android-telefon, hvis vedkommende normalt har en iPhone. Derfor tilbyder vi  nu en telefon, som svarer til deres egen med samme styresystem, ” fortæller Marek Slacik, administrerende direktør i Telenor Danmark.

Samtidigt introduceres servicekonceptet Emergency Care. Kunderne kan døgnet rundt ringe og spærre SIM-kortet. Næste arbejdsdag ringer Telenor tilbage og vejleder kunden med de praktiske ting som kvittering til forsikringsselskabet, og bestilling af låne telefon.

I undersøgelsen fra Epinion svarer kun syv procent, at de fik en lånetelefon med samme styresystem som deres egen, da deres nuværende telefon gik i stykker.

Liste: De seneste mobiltests

Mere til historien

360.000 danskere har oplevet at få deres telefon stjålet, svarende til 9 procent. 52 procent fik hjælp af deres teleselskab, til at spærre SIM-kortet.

Læs også:
Sådan er Samsung Galaxy S5

Apple opdaterer: Disse telefoner er forældede

OVERBLIK: Listen over forældede iPhones og Apple Watch er opdateret. Se den her.

(mere…)
Apple klar med gratis reparation for kamerafejl på iPhone 14-model

Tjek din iPhone om du kan få den repareret uden beregning.

(mere…)
Apple Watch Series 10 dumper på reparation

Det nye Apple Watch Series 10 scorer ikke særlig højt hos iFixit, når det gælder muligheden for reparation.

(mere…)
Har du en OnePlus? Stor men fed ændring

Skal din OnePlus-telefon have skiftet skærmen eller trænger den til et nyt batteri? Service er blevet lettere.

(mere…)
Det er højsæson for mobilreparationer

Det er højsæson for mobilskader, lyder det fra et værksted.

(mere…)
Apple udvider tilgængelighed af reparationsværktøj

KORT NYT: Apple giver nu brugere i Europa, mulighed for selv at diagnosticere deres iPhone og Mac.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram