Defekt mobil: Ingen hjælp fra teleselskabet
Mange oplever manglede hjælp fra teleselskabet, når mobilen går i stykker, viser ny undersøgelse.
Omkring 1.24 millioner danskere, eller 31 procent, har oplevet at deres mobiltelefon er gået i stykker, viser en undersøgelse Epinion har lavet for Telenor.
46 procent fortæller om manglende hjælp fra teleselskabet, i forbindelse med den defekte mobil.
Resultaterne fra undersøgelsen har fået Telenor til at justere procedurerne på området. Som det første teleselskab i Danmark tilbydes kunden nu en lånetelefon i reparationsperioden, som er tilsvarende den som gik i stykker.
– ”En kunde skal ikke låne en Android-telefon, hvis vedkommende normalt har en iPhone. Derfor tilbyder vi nu en telefon, som svarer til deres egen med samme styresystem, ” fortæller Marek Slacik, administrerende direktør i Telenor Danmark.
Samtidigt introduceres servicekonceptet Emergency Care. Kunderne kan døgnet rundt ringe og spærre SIM-kortet. Næste arbejdsdag ringer Telenor tilbage og vejleder kunden med de praktiske ting som kvittering til forsikringsselskabet, og bestilling af låne telefon.
I undersøgelsen fra Epinion svarer kun syv procent, at de fik en lånetelefon med samme styresystem som deres egen, da deres nuværende telefon gik i stykker.
– Liste: De seneste mobiltests
Mere til historien
360.000 danskere har oplevet at få deres telefon stjålet, svarende til 9 procent. 52 procent fik hjælp af deres teleselskab, til at spærre SIM-kortet.
Læs også:
– Sådan er Samsung Galaxy S5