YouTube følger Netflix og sænker streaming-kvaliteten

Netflix har skruet ned for streamingkvaliteten. I dag har YouTube oplyst, at de følger med. Formålet er at mindske presset på internettet i kriseperioden.

Netflix bekræftede i går (19. marts 2020, red.), at de havde reduceret billedkvaliteten i Europa for at mindske belastningen på internettet under coronakrisen. Nu følger YouTube efter.

Netflix-kunderne har krav på kompensation

Mange har fået et markant større dataforbrug af forskellige årsager. Nogle arbejder hjemmefra, hvilket ses på eksempelvis væksten i dataforbruget på Microsoft Teams, mens andre streamer, holder sig opdateret på Facebook og er ”sammen hver for sig” via eksempelvis FaceTime.

Ved at skrue ned for kvaliteten på Netflix forlød det i går, at tiltaget vil kunne reducere Netflix' datatrafik med 25 procent. Det er uvist om det samme tal gør sig gældende for YouTube.

Danskernes dataforbrug er eksploderet

-"We are making a commitment to temporarily switch all traffic in the EU to standard definition by default," lyder det fra YouTube i en officiel udmelding. Det skriver Reuters.com.

Der er i første omgang ingen melding om, hvor lang tid YouTube gør dette. Blot at de gør det midlertidigt.

Danskerne savner deres nære – brugen af FaceTime fordoblet

Om flere andre streamingtjenester vælger at gøre det samme, er uvist. Netflix og YouTube er dog de absolut største på markedet, hvilket også er dem som trækker mest.

Mere til historien

YouTube har også lanceret et dedikeret specielt område, hvor man kan se troværdigt indhold. -"We want everyone to have access to authoritative content during this trying time," har YouTube skrevet på Twitter. Der er ikke brug for konspirationsteorier under en pandemi.

Yousee bland-selv-pakker bliver dyrere

Nuuday, som ejer Yousee, vil fra 1. juli 2022 kræve flere point for kanaler og streamingtjenester i Yousee's bland-selv-pakker.

(mere…)
Disney+ har store forventninger til reklameudgave

Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.

(mere…)
Navneskifte: Viaplay satser alt på streaming

KORT NYT: Der skal satses alt på streaming. Derfor skifter Nordic Entertainment Group (Nent) navn til Viaplay.

(mere…)
Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen

Der tales meget om en billigere reklamebaseret variant af Disney+. Nu forlyder det, at den får 4 minutters reklame per time.

(mere…)
Disney+ går flot frem i første kvartal

KORT NYT: Modsat Netflix så har flere af konkurrenterne positive kvartalsregnskaber. Disney+ har næsten fået 8 millioner nye abonnenter.

(mere…)
Billigere Netflix-abonnement med reklamer på vej

Du kan snart få et billigere Netflix-abonnement end de eksisterende, hvis du kan leve med, at der kommer reklamer.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram