Ekspert: Nye Facebook-ændringer er spin

Facebooks nyeste ændringer skal indbringe det sociale medie flere penge. Virksomheder og fansider skal i højere grad frem med pengepungen.

“Facebook vil have dig til at bruge kortere tid på Facebook”. Sådan lød det for nylig i en historie på MereMobil.dk. Men det giver en ekspert ikke meget for. Det skriver Berlingske Business.

Berlingske har snakket med Benjamin Rud Elberth, der er digital rådgiver og ekspert i sociale medier. Til Berlingske Business siger han: “Det, der står i mellem linierne er, at nu skal de, der har en Facebook-side, betale for gildet”.

Facebook vil have dig til at bruge kortere tid på … Facebook

Dermed stemmer analysen over ens med udmeldingerne fra MereMobil.dk’s ejer og chefredaktør, John G. Pedersen. Han udlægger det på følgende måde: “Som jeg læser Facebooks udmelding vil kommercielle sider som fansider, firmasider med flere få sværere ved at trænge igennem. Med mindre de betaler for det”

Ifølge Berlingske Business betyder de nye ændringer, at virksomheder fremover skal bruge flere penge, for at få sine sponsorerede opslag vist. Men det er ikke sådan, Facebook har valgt at frame sit budskab.

Facebook skal slå hårdere ned på falske nyheder

– “Det er klassisk, fantastisk flot Facebook-spin, at de drejer den til at handle om, at forbrugerne får fordelen i stedet for at skrive, kære alle virksomheder, nu skal i betale for at få jeres budskab ud,” siger Benjamin Rud Elberth.

Det er langt fra første gang, at Facebook vil tjene penge på nye måder. Tidligere kunne MereMobil.dk fortælle, at det sociale medie vil forsøge sig med pengeoverførsler. Denne feature er dog fortsat ikke at finde i Danmark.

Facebook har ikke selv specificeret, hvornår de nye ændringer træder i kraft, men flere medier rapporterer, at de kan være gældende fra midten af januar.

Du kan læse mere om de nye ændringer her. 

Mere til historien

62 procent af danskerne bruger Facebook dagligt. Det skriver Berlingske Business.

Australien forbyder sociale medier for unge

Australien går forrest i kampen mod sociale mediers påvirkning af unge og har indført et forbud for unge under 16 år mod brug.

(mere…)
TikTok blokerer skønhedsfiltre for teenagere

TikTok vil indføre aldersbegrænsninger på visse skønhedsfiltre. Dette gøres for at beskytte de unge brugere. 

(mere…)
Bluesky på kant med EU-regler

Det sociale medie Bluesky fortsætter sin himmelflugt, både med medlemmer og mod skrappere EU-regler.

(mere…)
Messenger får HD-video og AI-nyheder

Facebook Messenger får endelig HD-videoopkald til brugerne og kommer med små AI-nyheder.

(mere…)
Bluesky runder 20 millioner brugere

Det sociale medie Bluesky har nu over 20 millioner brugere og fortsætter med en kæmpe vækst.

(mere…)
Bluesky runder 15 millioner brugere

Det sociale netværk Bluesky runder 15 millioner brugere og oplever for tiden en kraftig stigning.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram