Ekspert: Nye Facebook-ændringer er spin

Facebooks nyeste ændringer skal indbringe det sociale medie flere penge. Virksomheder og fansider skal i højere grad frem med pengepungen.

“Facebook vil have dig til at bruge kortere tid på Facebook”. Sådan lød det for nylig i en historie på MereMobil.dk. Men det giver en ekspert ikke meget for. Det skriver Berlingske Business.

Berlingske har snakket med Benjamin Rud Elberth, der er digital rådgiver og ekspert i sociale medier. Til Berlingske Business siger han: “Det, der står i mellem linierne er, at nu skal de, der har en Facebook-side, betale for gildet”.

Facebook vil have dig til at bruge kortere tid på … Facebook

Dermed stemmer analysen over ens med udmeldingerne fra MereMobil.dk’s ejer og chefredaktør, John G. Pedersen. Han udlægger det på følgende måde: “Som jeg læser Facebooks udmelding vil kommercielle sider som fansider, firmasider med flere få sværere ved at trænge igennem. Med mindre de betaler for det”

Ifølge Berlingske Business betyder de nye ændringer, at virksomheder fremover skal bruge flere penge, for at få sine sponsorerede opslag vist. Men det er ikke sådan, Facebook har valgt at frame sit budskab.

Facebook skal slå hårdere ned på falske nyheder

– “Det er klassisk, fantastisk flot Facebook-spin, at de drejer den til at handle om, at forbrugerne får fordelen i stedet for at skrive, kære alle virksomheder, nu skal i betale for at få jeres budskab ud,” siger Benjamin Rud Elberth.

Det er langt fra første gang, at Facebook vil tjene penge på nye måder. Tidligere kunne MereMobil.dk fortælle, at det sociale medie vil forsøge sig med pengeoverførsler. Denne feature er dog fortsat ikke at finde i Danmark.

Facebook har ikke selv specificeret, hvornår de nye ændringer træder i kraft, men flere medier rapporterer, at de kan være gældende fra midten af januar.

Du kan læse mere om de nye ændringer her. 

Mere til historien

62 procent af danskerne bruger Facebook dagligt. Det skriver Berlingske Business.

Politiker om nye regler for reklamer målrettet børn: Vi er ikke i mål

Det er ikke længere tilladt at målrette reklamer til børn og unge på digitale platforme ved for eksempel at bruge data om deres likes og netværk.

(mere…)
Universal Music vil fjerne sange fra TikTok

Musik er vigtig for videoerne på TikTok, men det kan snart blive uden artister fra pladeselskabet Universal.

(mere…)
Facebook lockout og lidt om Galaxy S24+

Mød Henrik, der blev hacket og smidt ud af Facebook. Hør, hvordan han genvandt kontrollen og adgangen til Facebook.

(mere…)
Instagram strammer reglerne

Instagram strammer reglerne for beskeder, men er det godt nok? Nej! Det mener jeg ikke.

(mere…)
Medie: Facebook er i frit fald

Danskernes brug af sociale medier - især Facebook - falder. Netflix er også på retur, mens stort set ingen danskere streamer Pluto TV.

(mere…)
Threads er åbnet i Danmark

Twitter, nu kendt som X har fået en konkurrent i Europa. Threads kan også tilgås i Danmark.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram