Tjeep: Konkurrenterne har brugt ulovlige metoder
Anklager om bagvaskelse, virksomhedsspionage, aftalebrud m.v. flyver gennem luften fra Tjeep, der nu vil sagsøge konkurrenterne.
Selvom Tjeep fuglene er skudt ned som aktivt teleselskab, og kunderne er sikret forsat forbindelse gennem Greentel, basker Tjeep stadig med de stækkede vinger.
Ifølge advokat Nicolai Dyhr fra Horten Advokatpartnerselskab er Tjeep A/S taget under konkurs, og Horten er udpeget som bobestyrer, men det betyder ikke, at eventyret for folkene bag Tjeep er slut.
Tjeep går efter et tocifret millionbeløb. De vil sagsøge nogle af de tidligere konkurrenter, skriver ITWatch. Der skulle være tale om ulovlige metoder og aftalebrud. ”Alvorlig bagvaskelse” nævnes også.
Ifølge advokat Nicolai Dyhr, som MereMobil.dk har talt med, er det rettighedselskabet Tjeep A/S der er under konkurs. Driftsselskabet Tjeep Mobil ApS, er ikke berørt.
– ”Behandlingen fra kollegaerne i branchen er højst kritisabel, og imod enhver form for fair og ærlig konkurrence,” siger tidligere marketingsdirektør i Tjeep, Tidiane Greye til ITWatch.
Tjeep anklager blandt andet netværksoperatøren Telenor, som selskabet brugte, for at have ændret samhandelsbetingelserne imod den underskrevne aftale. Desuden har en konkurrent været i gang med at jagte Tjeeps 20.000 kunder, da teleselskabet lukkede, på ulovlig vis.
Tidiane Greye hævder overfor ITWatch, at han er i besiddelse af omfattende dokumentation.
– Vigtigt: Er du Tjeep kunde så se her
Telenor: Vi har ingen aftale med Tjeep
Aftalen mellem Tjeep og Telenor er lidt speciel. Ifølge Telenor og ITWatch er det selskabet Tel42, der har en aftale om netværksadgang, med Telenor. Denne adgang til solgt videre til Tjeep.
– ”Jeg vil gerne understrege, at Telenor ikke har en aftale med Tjeep,” skriver Mette Eistrøm, juridisk direktør i Telenor, til ITWatch.
Derudover kan Telenor ikke genkende sagen som Tjeep beskriver den.
Du kan læse flere detaljer om Tjeeps anklager på ITWatch.
Mere til historien
Få timer efter Tjeep meddelte sine kunder, at de ophørte driften, sendte Plenti en pressemeddelelse ud, hvor de tilbød hjælp til de ramte Tjeep kunder. Andre selskaber, som f.eks. CBB og Telmore, var også ude med nogenlunde tilsvarende meldinger. Blandt andet på de sociale medier.