Roskilde-branding af MobilePay møder kritik
Festivalgæsterne i Roskilde, der bruger MobilePay, mødes af en særlig festival-branding, som ikke alle synes er en god idé.
Roskilde Festival sætter i disse dage præg på MobilePay-applikationen. Når MobilePay benyttes på festivalen ses Orange Scene som baggrund. Det gælder på Android såvel som iPhone.
– Teleselskaber: Roskilde Festival aflytter ikke mobilen
Ikke alle synes om tiltaget med ”customisation” af den populære betalingsapplikation, som over 3 millioner danskere netop nu har installeret på deres smartphone.
– ”Jeg synes, at det er vigtigt at brugerfladen altid er den samme for at undgå forvirring. Baggrundsgrafik virker uprofessionel,” lyder det fra Kirsten Højland på Danske Banks Facebook-side.
Fra Mike Fredensborg lyder det: ”Jeg er modstander af at popularisere det at bruge penge, med sjove baggrunde og ’customization’ som I kalder det. Desuden er for meget grafik på baggrunden en åbning for at skrive forkert, eller at være ukoncentreret, imens man sender penge til andre, og det er aldrig godt”.
– Swipp erkender: MobilePay er overlegen
På Facebook takker Danske Bank for kommentarerne, positive som negative.
Man skal opholde sig på Roskilde Festival, før man kan se den specielle baggrund.
– WeShare holder styr på udgifter for grupper
Mere til historien
Swipp, MobilePays nærmeste konkurrent, har netop åbnet deres app for, at Danske Banks kunder, kan benytte Swipp.