Krise hos Twitter – købsrygter fortsætter

Twitter er i dyb krise. Det sås blandt andet ved, at aktiekursen skrabede bunden i sidste uge – og nu forsvinder flere topchefer. Dette sætter gang i købsrygterne.

Twitter (Foto: Thephilippinepride.com)

Twitter (Foto: Thephilippinepride.com)

Facebook, Instragram, Twitter, Google+, LinkedIn, Weibo og mange andre navne er alt sammen sociale medier, men det er ikke dem alle, som har lige meget interesse hos brugerne. Og Twitter er på mange måder anderledes end eksempelvis Facebook og Instragram.

 – Instagram nu større end Twitter

Men foruden at være anderledes, så er Twitter i hvert fald ramt af krise. I sidste uge nåede deres aktiekurs bundrekorden og flere af topcheferne har også forladt. Det man fristes til at kalde ”den synkende skude”.

I sommer forlod den daværende topchef Dick Costolo selskabet og i den netop afsluttede weekend, der trak yderligere fire fra topledelsen sig. Det skriver DR.dk.

Twitter gik på børsen i efteråret 2013, men har siden da haft svært ved at leve op til forventningerne. Selvom Twitter er vokset i antallet af brugere, så er det sket meget langsommere end ventet.

Og i tredje kvartal 2015 rapporterede Twitter også om et tab på hele 131,6 millioner dollars.

Alt dette har også sat gang i rygterne om, at Google overvejer at købe Twitter. Google har heller ikke selv haft stor succes med deres sociale medie Google+.

 – Apple har købt Twitter-analysefirma

Twitter har tilgang af flere millioner brugere hvert kvartal, men i Danmark er Twitter ikke særlig stort og kun fanget nogle få procent af danskerne.

Om Twitter er i så store problemer, at de overvejer at sælge selskabet er endnu uvist, da de ikke selv har meldt noget officielt ud.

MereMobil.dk er i øvrigt også på Twitter – du kan finde os her.

Mere til historien

Der er flere amerikanske medier, der også spekulerer i om eksempelvis Facebook, IBM eller Rupert Murdochs News Corp. kunne være blandt de mulige købere. Facebook har tidligere opkøbt blandt andet Instagram og WhatsApp.


Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.