Facebook på vej med ”dislike”-knappen

Facebook skulle angiveligt være på vej med en “synes ikke godt om”-knap, det er dog endnu uvist hvordan den er udformet, samt hvornår den er klar til brug.

Facebook

Dislike på Facebook

Du kan formentlig nikke genkendende til dette scenarie. En af dine Facebook venner skriver en opdatering, hvor ”synes godt om” bare virker forkert. Det kan være at denne har mistet sit arbejde eller lignende – og her er ”synes godt om” måske lidt malplaceret. Derfor har mange Facebook-brugere også i årevis ønsket en ”synes ikke godt om”-knap.

Det har Facebook endelig tænkt sig at gøre noget ved.

– ”Folk har spurgt efter en ”synes ikke godt om”-knap i mange år. Vi lytter og vi arbejder på det, og vi vil levere noget, der møder de behov, som brugerne har,” sådan har Mark Zuckerberg netop sagt i forbindelse med en Q&A hos Facebook. Det skriver Dr.dk.

 – Rekord: Hver syvende verdensborger loggede på Facebook

Vi skal ikke længere tilbage end december 2014, hvor Mark Zuckerberg afviste en ”synes ikke godt om”-knap. Og han holdt også fast i på Q&A’en, at det ikke bare bliver en knap, hvor man kan klikke hvis man ikke synes om et givent opslag. Det skriver Businessinsider.com.

Derfor skal vi formentlig også forvente en anden type knap, der kan vise sympati eller andre følelser, som kan være gode i forbindelse med Facebook-vennernes opslag.

– ”Mange har spurgt om en ”synes ikke godt om”-knap, fordi de vil udtrykke, hvis der er noget, de ikke bryder sig om. Det er ikke noget, som vi mener er godt for verden,” sagde Facebook-stifteren.

 – Del bare feriebillederne på Facebook – forsikringen dækker

Hvornår denne ”dislike” eller ”synes ikke godt om”-knap bliver en realitet er endnu uvist.

Mere til historien

Du kan læse mere om den Q&A her, hvor også Mark Zuckerberg fortalte han primært går i en grå t-shirt og næsten altid det samme tøj hver dag, men også om målet med Facebook.

Tags:

Om Lene Birkeslund

Lene er IT-journalist. Siden 2006 har hun dækket mobilbranchen og utallige produktlanceringer. Hver dag er hun opdateret på den seneste udvikling og kommende trends.