Facebook introducerer nye ultra-lokale reklamer
Et nyt tiltag indenfor reklamer er på vej fra Facebook, hvor erhvervsdrivende får mulighed for at målrette annoncerne til personer, der fysisk er i nærheden.
Facebook er på vej med et nyt tiltag indenfor reklamer, som giver erhvervsdrivende mulighed for at målrette deres annoncer mod folk, der befinder sig tæt på deres forretning. Det skriver DR.dk.
– “Vi tror, at det er den bedste måde for lokale forretningsdrivende at nå folk i nærheden af dem, og den bedste måde for folk, som bruger Facebook, at finde frem til mere brugbare ting i deres nærområde,” det skriver Facebook i en pressemeddelelse.
De erhvervsdrivende kan selv bestemme, hvor stort et område de ønsker deres annoncer skal dække – i første omgang er den mindste rækkevidde dog en radius på 1 mile (1,6 kilometer).
Foruden rækkevidden bestemmes også alder og køn af annoncørerne på målgruppen de ønsker deres annoncer skal ramme.
Tiltaget rulles i første omgang ud i USA inden for nogle uger, og efterfølgende vil det de kommende måneder blive rullet ud globalt.
Mere til historien
Facebook har lanceret en ny applikation, der ved hjælp af droner og satelliter, skal sprede internettet til selv de fattigste udviklingslande.