Huawei: Målet er 10 millioner solgte P7’ere
Huawei Ascend P7 skal sælges i over 10 millioner styks for at være en succes. Men globale tal afslører, at der er langt til toppen.
Da Huaweis nyeste topmodel Ascend P7 blev lanceret, fortalte Richard Yu, CEO Huawei Consumer Business Group, at forgængeren Ascend P6 nåede et salg på fire millioner enheder på verdensplan.
P6 kom ud på mere end 100 markeder, og er en af Huaweis bedst solgte telefoner til dato, men dette er ikke nok for kineserne.
I et interview med MereMobil.dk sagde Clement Wong, Global Go-to-Market Director i Huawei Device Marketing, at målet for Ascend P7 er at sælge over 10 millioner styks, over det kommende år.
– Web-TV: Vores første kig på Ascend P7
Lang vej til toppen
Huawei solgte, ifølge analysefirmaet IDC, 48.8 millioner smartphones på verdensplan, hvilket indbragte dem en tredjeplads blandt smartphone-producenterne.
Selvom Huawei ved den netop overstående P7-lanceringsevent i Paris lagde vægt på, at tredjepladsen skal forsvares og bibeholdes, hører det med til billedet, at Samsung i samme periode solgte 313.9 millioner smartphones, mens Apple sendte 153.4 millioner iPhones ud på verdensmarkedet.
– ”Vi stopper ikke her!,” gentog Richard Yu flere gange under eventen. Men et faktum er, at der skal sælges umådeligt mange enheder, for at slå Apple eller Samsung.
Clement Wong ville under snakken med MereMobil.dk ikke forholde sig til, hvor de mange ekstra kunder skal komme fra, altså om de skal hentes fra Samsung, Apple, eller komme gennem organisk vækst.
Kendskabsgraden til Huawei er over de seneste år steget med 52 procent, den såkaldte ”brand awareness”, ifølge producenten selv.
– Derfor tager Telenor ikke P7 i sortiment
Mere til historien
I IDC’s statistik for 2013 er LG placeret lige under Huawei med 47.7 millioner solgte smartphones, mens kinesiske Lenovo indtager femtepladsen med 45.5 millioner enheder.