Telenor giver familierabat på alle abonnementer

TDC og Telia har allerede rabatløsninger til familier. Nu giver Telenor mulighed for, at vælge blandt alle abonnementer og få rabat.

Telenor logo

Telenor er klar med en rabatordning hvor kunderne kan vælge mellem alle abonnementer  (Foto: Lars Nybøll)

Telenor har lanceret rabatordningen Fri+ Familie, som grundlæggende er en samlehat for familiens abonnementer. Gevinsten er én regning, og at kunden frit kan vælge hvilke abonnementer, der skal lægges ind under Fri+ Familie.

Børnene kan have andre abonnementer, end de voksne i husstanden.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Rabatten er skruet sammen således, at det første abonnement er til fuld pris. Nummer to udløser 50 kroner i rabat om måneden, mens de efterfølgende giver 100 kroners prisnedsættelse per styks. Der er også 100 kroner i rabat på en fastnet-baseret bredbåndsforbindelse, hvis den lægges ind i Fri+ Familie.

Telia og TDC har også rabatordninger

Telia lancerede i november 2013 en rabatløsning for familier, der fungerer lidt anderledes.

Med 4SHARING kan der på abonnementet 4Everything Light til 299 kroner om måneden, tilkøbes ekstra brugere til 199 kroner per måned. Alle i løsningen bruger af den samlede pakke i hovedabonnementet.

TDC tilbyder Mobilpakke Fri Familie, som er et abonnement med fri data, SMS og 2 GB data. Den første person koster her 249 kroner, mens de næste tre medlemmer i pakken skal betale 199 kroner om måneden.

Se hvor godt Telia og Telenors netværk dækker

Kunderne vil have simple løsninger

Telenor mener, at deres Fri+ Familie løsning gør det mere enkelt at være telekunde, og det er netop hvad forbrugerne efterspørger.

Omkring halvdelen af de adspurgte i en Epinion undersøgelse mener, det er svært at finde ud af tilbud og priser fra teleselskaberne. 3 ud 4 svarer det er vanskeligt at finde rundt i de forskellige abonnementer.

– ”Med forskellige mobilbehov og fakturaer hver måned, kan det være svært at få et overblik over den reelle pris og finde det bedste tilbud. Det er præcis den udfordring, vi har prøvet at løse med vores nye familieløsning, hvor familier kun har én faktura og pris at forholde sig til,” siger Mikkel Torsting, privatkundedirektør i Telenor.

Mikkel Torsting har tidligere i et blogindlæg på MereMobil.dk langet ud efter telebranchen, og krævet en hovedrengøring.

Smartphonen er vores forlængede arm

Mere til historien

Telenor arbejder på en større reorganisering, den såkaldte STORM-plan, der skal trimme selskabet. Formålet er en bedre kundeoplevelse. Der er i den sammenhæng udført en række undersøgelser. En af dem viser, at mange danskere oplever, at teleselskabet ikke hjælper dem nok – blandt andet hvis mobilen går i stykker.

Læs også:
Link til Fri+ Familie hos Telenor


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.