YouTube vil gøre reklamer mindre trælse
Snart vil reklamer på YouTube blive en anelse mindre irriterende.

Hvis du ikke har et premium-abonnement og ser YouTube, så kender du nok til reklamer, og hvor irriterende de kan være.
Nu er der så en lille god nyhed på vej, nemlig at YouTube arbejder på at gøre oplevelsen med reklamer undervejs i en video bedre.
I øjeblikket kan du komme ud for at se med i noget spændende eller midt i en sætning, som så bliver afbrudt af en reklame.
Det er denne oplevelse, som fremover skal være mere naturlig, og dette vil ske ved at placere reklamer i pauser eller overgange i en video, hvor der ikke rigtig sker noget.
For seeren er der ikke nogen ændring i antallet eller længden af reklamerne, så nyheden indebærer kun, at det bliver en smule mere bekvemt.
Hvis du også producerer YouTube-indhold, så kan ændringen potentielt øge dine annonceindtægter.
Android Authority skriver nemlig, at YouTube tidligere har udført et eksperiment, der konstaterede en 5 procents stigning i annonceindtægter, alt efter hvor reklamen var placeret.
Du kan også som kreatør fravælge den nye mulighed og manuelt placere dem i videoen. Her vil et feedbackværktøj hjælpe med at fortælle, om de er forstyrrende.
Udrulningen af denne funktion vil begynde den 12. maj 2025.
LÆS MERE: Er dette budget-abonnemenet til YouTube jeg har ventet på?
Mere til historien
Priserne for YouTube Premium ligger på 89 kroner om måneden for studerende, 139 kroner om måneden for en almindelig bruger eller 259 kroner om måneden for en familie.