Elektronikvarehus: Mere elektronik skal repareres
Forbrugerne skal være bevidste om, at der er mulighed for at få produkterne repareret.
I en tid med stigende fokus på bæredygtighed og ansvarligt forbrug tager Elgiganten initiativ til at forlænge levetiden på elektronik.
Virksomheden lancerer en kampagne, der skal fremme reparation af elektronik i stedet for køb af nye produkter.
Elgiganten anerkender sin rolle i den globale udfordring med elektronikaffald og ønsker at bidrage til en mere cirkulær økonomi, lyder det i en pressemeddelelse.
Helt kort handler kampagnen om, at forbrugerne skal vide, at elektronikvarehuset også tager imod reparationer på produkter, som ikke er købt hos dem.
LÆS MERE: EU stiller vilde krav til nye telefoner vedr. reparationsbarhed
Peder Stedal, administrerende direktør i Elgiganten, udtaler, at virksomheden har et ansvar for at påvirke forbrugernes adfærd i en mere bæredygtig retning.
– “Vi ønsker at bevæge os væk fra en brug-og-smid-væk-kultur og i stedet forlænge produkternes levetid,” siger Peder Stedal.
Elgiganten tilbyder autoriserede reparationer på en bred vifte af elektronikprodukter, uanset mærke og hvor produktet er købt.
I december måned belønnes kunder, der vælger at reparere deres elektronik, yderligere med et gavekort på 10 procent af reparationsbeløbet.
LÆS MERE: Skrækindjagende mange danskere er uvidende om e-affald
Mere til historien
Det fremgår ikke, hvilke priser Elgiganten har for reparationer af forskellige problemer.