Bedre tilbud end sidste år!
En undersøgelse viser, at dette års Black Week udsalg bliver stort. Tilbuddene er simpelthen bedre end sidste år.
Pricerunner er klar med en ny undersøgelse, der viser, at 7 ud af 10 af favoritprodukterne er på bedre tilbud i år end sidste år.
I undersøgelsen har Pricerunner kigget nærmere på 34.000 varer for at finde årets bedste tilbud. Og det er tydeligt, at mange kategorier er billigere end i 2022.
Generelt er Black Friday – eller Black Week – virkelig slået igennem herhjemme. Det er alt fra brændstof til nærmest dagligvarer, som nu er på Black Friday tilbud. Alene de seneste dage har jeg selv set, at en lokal brugs har haft ”Black Friday Ja tak” tilbud, mens også brændstofferne sælges til rabatpriser.
ER DET BILLIGT? Black Friday pristjek på 5 techprodukter
Black Friday har for vane at være et stort udsalg indenfor elektronik, ting til hjemmet osv. Og der er da også mange penge at spare på elektronik, hårde hvidevarer, TV m.m. Indtil videre er den gennemsnitlige rabat på 21 procent, hvilket den også var sidste år.
-“Der har været større usikkerhed i år, fordi danskernes forbrug har været lavt i september og oktober. Men nu, hvor økonomien har fået en blød landing, og elregningerne er lavere, håber detailbranchen, at danskerne har flere penge tilovers til at handle. Black Week er markant større end sidste år med bedre tilbud,” siger Katrine Barslev, forbrugeranalytiker hos Pricerunner.
Ifølge Katrine Barslev, så vælger to ud af tre danskere også at købe julegaver netop på Black Friday. Det er særligt legetøj, parfumer og tøj, som rygter over disken.
Spil på PlayStation 4 og 5, samt Xbox er også noget, hvor der for alvor kan spares. I gennemsnit kan der spares 37 procent på disse spil.
Du kan også tjekke denne side, hvor Pricerunner har samlet Black Friday-tilbuddene.
Varegrupper med størst rabat
Spil til spillekonsoller | 37 procent |
Vaskemaskiner | 36 procent |
Tørretumblere | 33 procent |
Opvaskemaskiner | 31 procent |
Sexlegetøj | 31 procent |
Højttalere | 28 procent |
TV | 28 procent |
Børnetøj | 26 procent |
Kaffemakiner | 25 procent |
Sko | 23 procent |
Black Friday er blevet til Black Week. I en rundspørge svarede 29 procent af landets e-handlere, at de har tilbud hele ugen. Mens kun 14 procent har ”Black Friday”, som den eneste tilbudsdag.
Mere overraskende er det, at hver tredje e-handler oplyser til Pricerunner, at de ikke har særlige kampagner eller tilbud i forbindelse med Black Friday.
Mere til historien
Skal du bruge haveredskaber eller værktøj, så er det noget af det, hvor der er færreste tilbud i forbindelse med Black Week / Black Friday.