Kampen virker: Brugerne vælter ind
Netflix oplever bemærkelsesværdig vækst i USA som følge af deres seneste initiativ!
Siden Netflix tidligere i år for alvor gik ind i kampen mod deling af konti, så har de oplevet en markant stigning i daglige brugere. Det viser nye tal fra analysefirmaet Antenna. Det skriver Finans, der citerer mediet Fortune.
Du kan blive snydt af billige Netflix-abonnementer
Dermed virker det til, at Netflix har held med deres ”skræmmekampagne”, hvor de sender advarselsmails ud til brugerne og viser en besked på skærmen, hvor brugerne bliver bedt om, at tage ejerskab over deres konto.
Netflix advarer danske kunder og tilbyder billigt abonnement
Tager man ejerskab over kontoen, så vil andre brugere (udenfor husstanden) få en besked om, at man ikke kan logge på.
De data, som Antenna har, viser også, at der i gennemsnit oprettes 73.000 nye brugere på det amerikanske marked siden Netflix startede ”kampen”. Dette er mere end en fordobling, hvis der sammenlignes med månederne op til kampagnen startede.
Tilgangen af brugere er også højere end det, som blev set under coronapandemien.
Det er uvist om samme stigning ses på andre markeder, da Antenna kun har tal for det amerikanske marked. Tidligere var der dog meldinger om, at en række canadiere og spaniere opsagde deres abonnementer.
Mere til historien
En undersøgelse foretaget af Kantar Sifo tidligere i år viste, at danskerne på ingen måde havde interesse i, at spare penge på streamingtjenester trods inflationen og den økonomiske krise.