Disney+ har store forventninger til reklameudgave

Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.

Disney+
Forventningerne til Disney+ er generelt store og det tyder ikke på, at det kommende reklamebaserede abonnement gør dem mindre – snarere tværtidmod (Foto: Disney)

Disney+ kommer formegentlig senere i år med en billigere variant af streamingtjenesten, hvor brugerne får reklamer i ny og næ. Det er uvist præcist, hvor meget og hvor tit. Men der spekuleres i fire minutters reklame per én times underholdning.

Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen

Og forventningerne er store til denne reklamemodel.

Det ventes nemlig, at op mod syv ud af ti abonnenter – altså 70 procent – vil tilvælge reklamer for at spare pengene. Sådan lød vurderingen fra Christina McCarthy, finansdirektør i Disney, på den årlige konference Moffettnathanson Media and Communications Summit tidligere på ugen i New York. Det skriver TBI Vision.

Baseret på erfaringer

Denne forventning er ikke blot et skud i tågen, men baseret på erfaringerne fra Hulu. Her har cirka 70 procent af brugerne tilvalgt et billigere abonnement med reklamer. De resterende cirka 30 procent har valgt løsningen uden reklamer.

Hvad prisen for den reklamebaserede løsning bliver er uvist. Men Disney+ vil angiveligt heller ikke vise reklamer på børneprofiler, når børnene er ”før skole-alderen”.

Det er derfor spændende at se, hvor meget man kan spare om måneden (og året) for 4 minutters reklamer i timen.

Hvad er du mest til? Reklamer eller ingen reklamer- ikke kun på Disney+, men streamingtjenester generelt? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

Mere til historien

Disney+ meldte ved årsskiftet ud, at de i 2022 ville blive tilgængelig på 42 nye markeder, så det er spændende, hvor mange nye abonnenter det vil give dem.

Her kan du se fodbold på streaming og tv

OVERBLIK: Fodboldsæsonen er så småt ved at begynde og vi har samlet et overblik over, hvor du kan se det.

(mere…)
Viaplay er nu ene-ejer af Allente

Viaplay Group styrker sin position på det nordiske streamingmarked.

(mere…)
Apple ønsker at købe F1-rettighederne

RYGTE: Apple er i forhandlinger om F1-rettighederne i USA i kølvandet på deres F1-film.

(mere…)
Tour de France får AI-genererede undertekster

Hvis du slår undertekster til under årets Tour de France på TV 2, så vil de være genereret ved hjælp af kunstig intelligens.

(mere…)
Donald Trump klar med egen streamingtjeneste

Tidligere kom Donald Trump med eget teleselskab – nu er han klar med egen streamingtjeneste.

(mere…)
Netflix satser massivt på succesgenre

Anime er ikke længere en niche, men en milliardforretning.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram