Disney+ har store forventninger til reklameudgave
Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.
Disney+ kommer formegentlig senere i år med en billigere variant af streamingtjenesten, hvor brugerne får reklamer i ny og næ. Det er uvist præcist, hvor meget og hvor tit. Men der spekuleres i fire minutters reklame per én times underholdning.
Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen
Og forventningerne er store til denne reklamemodel.
Det ventes nemlig, at op mod syv ud af ti abonnenter – altså 70 procent – vil tilvælge reklamer for at spare pengene. Sådan lød vurderingen fra Christina McCarthy, finansdirektør i Disney, på den årlige konference Moffettnathanson Media and Communications Summit tidligere på ugen i New York. Det skriver TBI Vision.
Baseret på erfaringer
Denne forventning er ikke blot et skud i tågen, men baseret på erfaringerne fra Hulu. Her har cirka 70 procent af brugerne tilvalgt et billigere abonnement med reklamer. De resterende cirka 30 procent har valgt løsningen uden reklamer.
Hvad prisen for den reklamebaserede løsning bliver er uvist. Men Disney+ vil angiveligt heller ikke vise reklamer på børneprofiler, når børnene er ”før skole-alderen”.
Det er derfor spændende at se, hvor meget man kan spare om måneden (og året) for 4 minutters reklamer i timen.
Hvad er du mest til? Reklamer eller ingen reklamer- ikke kun på Disney+, men streamingtjenester generelt? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.
Mere til historien
Disney+ meldte ved årsskiftet ud, at de i 2022 ville blive tilgængelig på 42 nye markeder, så det er spændende, hvor mange nye abonnenter det vil give dem.