Disney+ har store forventninger til reklameudgave

Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.

Disney+
Forventningerne til Disney+ er generelt store og det tyder ikke på, at det kommende reklamebaserede abonnement gør dem mindre – snarere tværtidmod (Foto: Disney)

Disney+ kommer formegentlig senere i år med en billigere variant af streamingtjenesten, hvor brugerne får reklamer i ny og næ. Det er uvist præcist, hvor meget og hvor tit. Men der spekuleres i fire minutters reklame per én times underholdning.

Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen

Og forventningerne er store til denne reklamemodel.

Det ventes nemlig, at op mod syv ud af ti abonnenter – altså 70 procent – vil tilvælge reklamer for at spare pengene. Sådan lød vurderingen fra Christina McCarthy, finansdirektør i Disney, på den årlige konference Moffettnathanson Media and Communications Summit tidligere på ugen i New York. Det skriver TBI Vision.

Baseret på erfaringer

Denne forventning er ikke blot et skud i tågen, men baseret på erfaringerne fra Hulu. Her har cirka 70 procent af brugerne tilvalgt et billigere abonnement med reklamer. De resterende cirka 30 procent har valgt løsningen uden reklamer.

Hvad prisen for den reklamebaserede løsning bliver er uvist. Men Disney+ vil angiveligt heller ikke vise reklamer på børneprofiler, når børnene er ”før skole-alderen”.

Det er derfor spændende at se, hvor meget man kan spare om måneden (og året) for 4 minutters reklamer i timen.

Hvad er du mest til? Reklamer eller ingen reklamer- ikke kun på Disney+, men streamingtjenester generelt? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

Mere til historien

Disney+ meldte ved årsskiftet ud, at de i 2022 ville blive tilgængelig på 42 nye markeder, så det er spændende, hvor mange nye abonnenter det vil give dem.

Max sætter en stopper for ubegrænset kontodeling

Nu skal det være slut med at dele adgangen til sin Max-konto med vennerne.

(mere…)
Hver tredje dansker overvejer at skære ned på streamingtjenester

Mange danskere har flere streamingtjenester, men hver tredje overvejer, at skære ned på antallet.

(mere…)
Priserne stiger endnu engang på Disney+

Det bliver atter dyrere at være abonnent på streamingtjenesten Disney+, som rammes af endnu en prisstigning.

(mere…)
Danskerne må se langt efter reklame-abonnement hos Netflix

Netflix har netop afsløret, at de ikke har aktuelle planer om at lancere deres reklamefinansierede abonnement i Norden.

(mere…)
Netflix har hævet prisen igen

Der har været prisstigninger i flere lande og nu følger Danmark efter. Det er alle abonnementerne, som bliver dyrere.

(mere…)
Ulovlig streaming: Det siger piraterne

DEL 5: Vi har talt med to pirater, der har været i branchen i mange år. Læs deres syn på pirateri af film- og streamingtjenester.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram