Disney+ har store forventninger til reklameudgave

Størstedelen af brugerne af Disney+ vil tilvælge reklameudgaven, forlyder det.

Disney+
Forventningerne til Disney+ er generelt store og det tyder ikke på, at det kommende reklamebaserede abonnement gør dem mindre – snarere tværtidmod (Foto: Disney)

Disney+ kommer formegentlig senere i år med en billigere variant af streamingtjenesten, hvor brugerne får reklamer i ny og næ. Det er uvist præcist, hvor meget og hvor tit. Men der spekuleres i fire minutters reklame per én times underholdning.

Disney+ vil få 4 minutters reklamer i timen

Og forventningerne er store til denne reklamemodel.

Det ventes nemlig, at op mod syv ud af ti abonnenter – altså 70 procent – vil tilvælge reklamer for at spare pengene. Sådan lød vurderingen fra Christina McCarthy, finansdirektør i Disney, på den årlige konference Moffettnathanson Media and Communications Summit tidligere på ugen i New York. Det skriver TBI Vision.

Baseret på erfaringer

Denne forventning er ikke blot et skud i tågen, men baseret på erfaringerne fra Hulu. Her har cirka 70 procent af brugerne tilvalgt et billigere abonnement med reklamer. De resterende cirka 30 procent har valgt løsningen uden reklamer.

Hvad prisen for den reklamebaserede løsning bliver er uvist. Men Disney+ vil angiveligt heller ikke vise reklamer på børneprofiler, når børnene er ”før skole-alderen”.

Det er derfor spændende at se, hvor meget man kan spare om måneden (og året) for 4 minutters reklamer i timen.

Hvad er du mest til? Reklamer eller ingen reklamer- ikke kun på Disney+, men streamingtjenester generelt? Skriv gerne i kommentarfeltet herunder.

Mere til historien

Disney+ meldte ved årsskiftet ud, at de i 2022 ville blive tilgængelig på 42 nye markeder, så det er spændende, hvor mange nye abonnenter det vil give dem.

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram