Dit julegavebudget skal sættes op med 20 procent

Globale forsyningsproblemer er allerede slået igennem på elektronikpriserne, viser en analyse fra Salesforce.

Julen 2021 bliver dyrere. Elektronik og mange andre varer stiger i pris

Du kan lige så se det i øjnene; det bliver en dyrere jul end normalt. Denne gang er det de globale forsyningsproblemer, som vil kunne mærkes på din juleøkonomi.

Det er blevet sagt højt flere gange på det seneste, at julegaverne bliver dyrere, og nu viser en analyse foretaget af amerikanske Salesforce, at øgede omkostninger hos virksomhederne i snit vil betyder, at priserne rask væk kun gå op med 20 procent.

Så enten skal du som forbruger sætte 20 procent mere af for, at indfri de håbefulde ønskelister eller også skal der skæres i julegavebudgettet.

Salesforce har baseret analysen på indkøbsdata fra mere end en milliard forbrugere, der har besøgt tusindvis af webshops og digitale løsninger, som Salesforce er med til at drive for sine kunder i over 40 lande, heriblandt Danmark.

Elektronik stiger

Således kan Salesforce på baggrund af tal fra årets tredje kvartal se, at priserne allerede er steget for visse varetyper.

Blandt andet er elektronik steget med 21 procent ifølge Salesforces tal for perioden juli-september.

Legetøj er ligeledes steget med en femtedel, mens møbler har oplevet prisstigninger på næsten en tredjedel. Her er akutte udfordringer i forsyningskæden årsagen.

På trods af prisstigningerne forudser Salesforce, at det samlede onlinesalg i juleperioden igen i år vil stige.

Denne gang med syv procent. Det skal dog ses i sammenligning med samme periode sidste år, hvor onlinesalget ifølge Salesforce steg massivt fra 2019 til 2020 med voldsomme 50 procent.

BLIV OPDATERET: Synes du dette var spændende læsning? Modtag de seneste nyheder gratis i indbakken hver onsdag og lørdag. Tilmeld dig nu! Afmeld når du har lyst.

Mere til historien

Salesforce driver digitale salgsløsninger for blandt andre de internationalt stærke danske brands Pandora, By Malene Birger og Georg Jensen.

Apple slår alle på tablets - iPad er vinderen

Apple er den altdominerende markedsleder på tablets. iPad er over dobbelt så stor som Samsung-tablets.

(mere…)
Salget falder fortsat - kun to går frem

Det globale salg af smartphones faldt i årets tredje kvartal sammenlignet med sidste år. Dog var der fremgang at spore hos to producenter.  

(mere…)
Mobilproducent headhunter og forfremmer danskere

Noget der ligner et ’dreamteam’ skal sætte turbo under væksten og salget hos OnePlus.

(mere…)
Apple flytter gradvist væk fra Kina

Flere iPhone og Apple-produkter skal produceres uden for Kina. Hvad tænker du? Er det godt at rykke techproduktion ud af Kina?

(mere…)
Mere end 70 procent af ”1.000 dollars”-mobilerne er en iPhone

Apple sidder på verdensmarkedet af high-end og særligt ultra-highend smartphones. Nu er Apple også førende på det amerikanske marked.

(mere…)
Salget af foldbare telefoner vil vækste markant i 2022

Foldbare smartphones er ikke "folkelige", men salget er stærkt stigende og det ventes at stige yderligere, forudser analysefirma.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
3 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2022 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram