Disney+ har godt fat i det nordiske marked
Der er endnu ingen officielle tal fra Disney om, hvor mange abonnenter de har på det nordiske marked, men et svensk analysefirma giver et bud.
Disneys streamingtjeneste Disney+ åbnede på det nordiske marked tirsdag den 15. september. Det er dermed endnu mindre end en måned siden, men tjenesten har allerede godt fat i det nordiske marked.
Disney+ er klar med ”Group Watch”
Disney har endnu ikke offentliggjort officielle tal om, hvor mange abonnenter som tjenesten har på det nordiske marked.
Men den svenske analysevirksomhed Mediavision er klar med deres vurdering. Mediavision vurderer, at hele 10 procent af de nordiske husstande har Disney+. Mere ”præcist” mener de, at 450.000 svenske husstande har købt adgang til Disney+. Sammenligner vi med Netflix, så gik der et år før de opnåede det samme antal abonnenter. Dertil skal det også siges, at streaming på daværende tidspunkt var nyt, samt prisen højere.
Disney+ tiltrækker mange ved at have et kendt brand og en attraktiv abonnementspris.
Det svenske analysefirma mener heller ikke, at Disney+ lanceringen er gået markant udover de øvrige streamingtjenester.
Disney+ koster 59 kroner om måneden eller 589 kroner, hvis du tegner et årsabonnement.
MereMobil.dk har talt med kulturkommentator Niels Frid-Nielsen om Disney+. Det kan du høre meget mere om i vores Podcast.
Du kan se Disney+ på en række enheder, hvis du har et abonnement til tjenesten. Og har du ikke det, så kan du tilmelde dig Disney+ her Annoncelink
Disney+ – her kan du se Disneys indhold
Mere til historien
Disney er på vej med endnu en streamingtjeneste. Det løftede de sløret for i forbindelse med deres kvartalsregnskabs fremlæggelse i august. Her kom topchef Bob Chapek ind på, at de i 2021 kommer med en streamingtjeneste, der kommer under Disney-brandet Star.
Læs også:
Disney+ understøttes nu på Googles ”smart-skærme”
Officielle tal: Disney+ har langt flere abonnenter end ventet