Huawei: P30-kampagnefotos er blevet misforstået
En teaser-kampagne for Huawei P30 er blevet misforstået. De anvendte fotos er en kunstnerisk gengivelse af nye fotofunktioner, forlyder det.
Huawei har brugt falske kamerabilleder for at fremhæve den kommende topmodel Huawei P30s unikke fotoegenskaber. Historien er gået verden rundt – inklusive her på MereMobil.dk.
Læs den oprindelige historie:Huawei bruger igen falske billeder til markedsføring
Nu viser det sig, at indlægget på det kinesiske sociale medie Weibo, som startede det hele, er blevet misforstået. Det fortæller Huawei Danmark til MereMobil.dk.
Teaser-materialet, der reklamerer for den kommende P30-serie, benytter IKKE billeder som er skudt med en mobil i Huawei P30-serien.
Teaseren blev tolket som, at Huawei ville forsøge at snyde køberne, da billederne viste sig at stamme fra blandt andet fotodatabaser med materialer fra spejlreflekskameraer.
Billederne, der benyttes i teaser-kampagnen, skal på kunstnerisk vis tease for nogle af funktionerne i telefonen, forlyder det fra Huawei.
Herunder kan du læse Huaweis officielle statement i sagen.
Citat fra Huawei om P30 teaser-kampagnen
Vi er blevet opmærksomme på, at der er opstået en misforståelse i forbindelse med vores seneste teaser-materiale for den kommende HUAWEI P30-Serie.
Vi vil gerne understrege, at der udelukkende er tale om markedsføringsmateriale, der er beregnet til at illustrere de unikke nye funktioner i den kommende HUAWEI P30-serie.
Huawei har erhvervet licenser til de originale billeder, og materialet er kun en kunstnerisk gengivelse, der teaser for de nævnte funktioner.
Det officielle kampagnemateriale og produktspecifikationer offentliggøres selvfølgelig først ved den globale lancering den 26. marts i Paris.
Kilde: Marie Dam Feldborg, Head of Marketing and Communication hos Huawei.
Uddrag af Huawei P30 teaser-kampagne
Mere til historien
Teaser-billederne viser angiveligt et ret kraftigt zoom, som det ventes at Huawei P30-serien kommer med. I hvert fald de dyreste modeller.