Få styr på din business med denne app

Din nye bedste forretningspartner hedder Microsoft Dynamics 365 Business Central. Bag navnet gemmer sig en genial app, der gør din hverdag lettere.

####

Man hører ofte, at ”robotterne kommer og tager vores jobs!”. Det er nok en sandhed med modifikationer, men uden tvivl en sandhed – næsten da! For robotterne kommer ikke, de er her allerede. De har bare ikke helt den form, eller de våben, som vi kender fra Science Fiction-genren, hvilket er aldeles prisværdigt!

Det er dog vigtigt at huske på, at robotterne ikke kommer ud af det blå. Vi laver dem, raffinerer- og forfiner dem, og gør dem til integrerede dele af vores liv og hverdag – både privat og på jobbet.

Således er der ikke tale om, at nogens job bliver taget, men nærmere at jobs bliver nemmere. På business-siden findes der CRM-, ERP- og CMS-systemer, der alle er afgørende i forhold til drift af virksomheden. Det samme gælder lønsystemer og mailprogrammer, IP-telefoni og Wi-Fi.

Bondemanden han har altid travlt på sin bondegård. Det har de fleste andre selvstændige erhvervsdrivende i dén grad også. Det ville uden tvivl være en god idé, at gøre administrationen mere overskuelig, så det ikke nødvendigvis kræver en kandidatgrad i IT at være ”herre i eget hus”.

Bill Gates redder dagen!

Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 kan hentes til både iPhone og Android.

Microsoft har også ment, at forretningsgange og processer kunne effektiviseres og har skabt en komplet forretningsløsning, som de har valgt at kalde Microsoft Dynamics 365 Business Central.

På trods af det lange og halv-komplicerede navn, gør systemet det alt andet end besværligt at holde styr på virksomheden. For eksempel kan man nu hente hele systemet ned på en app til sin telefon via Google Play eller Apples App Store. Via appen er det muligt, at få et overblik over sin virksomhed fra mobilen.

Microsoft Dynamics 365 Business Central er cloud-baseret. Det vil sige, at den server som din virksomheds data kommer til at ligge på, administreres af Microsoft, som dermed fungerer som en slags it-vicevært.

Det betyder også, at systemet ikke engang behøver at blive downloadet til computere, og derfor behøver man heller ikke at have den helt store it-afdeling for at skabe et overblik over virksomhedens data.

Rygraden holder det hele sammen

Selve Microsoft Dynamics 365 Business Central systemet, fungerer som en komplet forretningsløsning, som bygger på fine fagtermer som ERP, CRM og Business Intelligence. Kort fortalt giver det dig mulighed for at forbinde data på tværs af virksomhedsafdelinger, hjælp med forretningsstrategier samt til at skabe et overblik over virksomhedens data.

Det hele bliver holdt sammen ved, at man har en ”rygrad” kaldet Microsoft Dynamics 365, hvortil man kan tilkoble apps som f.eks. Business Central. På den måde kan man tilpasse det hele, så man kun har de apps, som man vælger til. Det giver samtidig den åbenlyse fordel, at man via ”rygraden”, Dynamics 365, får en fælles database, hvor de enkelte apps udveksler oplysninger.

Mere til historien

Tidligere har systemet heddet ”Dynamics NAV”, og fungeret via en lokal server. Dette er der dog blevet lavet om på per oktober 2018, så både den lokale- og cloud-løsning heder Dynamics 365. Derfor er det altså også muligt at lade sen egen it-afdeling administrerer virksomhedens server, hvis man ønsker dette.


eksternt levereret indhold

Om eksternt levereret indhold

Denne artikel er leveret til MereMobil.dk af en ekstern skribent.