Baywatch-ikon booster salget hos 3

1

Har en gammel strandløve fra slutningen af 80’erne stadig score-tricks i ærmet? 3 har i hvert fald scoret på samarbejdet med “The Hoff”.

Gennem tiden er teleselskabet 3 blevet kendt for at tage nogle anderledes valg omkring blandt andet markedsføring – set i forhold til konkurrenterne.

Eksempelvis spærrede mange øjnene op, da den skandaleramte rapper Snoop Dogg pludselig blev frontfigur for selskabets markedsføring. Herefter overtog David Hasselhoff – den gamle Baywatch strandløve.

Det bizarre valg bed sig godt fast i de potentielle kunder. Efter den første reklamefilm for 3 med David Hasselhoff, præsenteret som ”The Hoff, noterede selskabet en 40 procents højere forståelse, relevans, købsappel og ad liking end tidligere kampagner. Det skriver Dansk Markedsføring.

– ”Siden Hoff er kommet har vi oplevet en 12 procents stigning (på at drive salg gennem medier i 2017, red.). Det kan naturligvis aflæses på bundlinjen,” siger 3’s Head of Consumer Marketing & CRM til Dansk Markedsføring.

Ikke kun David Hasselhoffs person har drevet salget, vurderer 3. Selskabet ligger også vægt på den kreative ramme for kampagnerne.

3 har endnu ikke taget stilling til om David Hasselhoff fortsætter som frontfigur i hele 2018, eller om det er på tide at sende strandløven på pension.

FAKTA: David Hasselhoff spillede Mitch Buchannon i tv-serien Baywatch (fra 1989). Rollen spillede han i 11 sæsoner. Mange husker også C.J. Parker aka Pamala Anderson, der var på skærmen i sæson 3 til 7. Fra 1982-1986 spillede Hasselhoff Michael Knight i serien Knightrider.

Mere til historien

Hasselhoff debuterede i januar 2017 hos 3. Filmene er instrueret af Mikkel Nørgaard, der er kendt som instruktør for ”Klovn”.