Nu skal Plentis kunder have nyt SIM-kort og nyt netværk
Nyt SIM-kort og et skift til TDC’s mobilnetværk er i vente for kunderne hos Plenti. Skiftet er fremrykket fra marts til december.
Da TDC købte mobilselskabet Plenti forlød det at, alt ville fortsætte uændret. Sådan gik det ikke. Trods løftet om ikke at pille ved abonnementerne, er det alligevel sket, og nu kommer så turen til SIM-kortene samt netværket.
Alle Plentis 90.000 kunder skal i løbet af december have et nyt SIM-kort. Årsagen er skift af mobilnetværk fra 3 til TDC.
– ”Her og nu kan jeg sige, at Plenti-kunderne flytter over på vores mobilnet i løbet af december, og her vil det kræve et nyt simkort at komme på mobilnettet”, siger Povl Damstedt Rasmussen fra TDC’s kommunikationsafdeling til MereMobil.dk.
TDC vil senere offentliggøre de nærmere detaljer om netværksskiftet og om hvordan kunderne i praksis skal forholde sig.
– Plenti har succes men kæmpe underskud
Oprindeligt var Plenti-kunderne bundet til 3’s netværk frem til marts 2018, men TDC har forhandlet sig frem til en løsning, der altså betyder netværksskift allerede i december 2017.
Et af de gentagne kritikpunkter fra kunderne, overfor Plenti, har været netværket. Samtidigt har netværksudfordringerne, særligt uden for storbyerne, været den største årsag til udskiftning i kundedatabasen. Det har ITwatch tidligere skrevet.
– Nu kan du ikke længere få alt-inkluderet hos Plenti
Synes du denne artikel var interessant? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få hver uge de bedste artikler, så du altid er opdateret. Ved tilmeldingen får du med det samme 10 gratis tips til din mobil.
Mere til historien
TDCs opkøb af Plenti blev annonceret den 11. september 2017. Prisen var 74 millioner kroner. TDC råder også over mobilbrands som Telmore og Fullrate samt hovedforretningen YouSee.