MobilePay reducerer prisen markant – vil være mere konkurrencedygtig
MobilePay gennemfører en markant prisreduktion for butikkerne, som gør MobilePay mere attraktiv i kampen mod det mobile Dankort fra nets.
MobilePay vil fra 1. april 2017 gennemføre nogle markante prisreduktioner for de fysiske butikker i Danmark. Det betyder, at de bliver mere konkurrencedygtige i den skarpe konkurrence mod blandt andet det mobile Dankort som konkurrenten Nets udbyder.
Den højeste pris en butik betaler for en transaktion er i dag 5 kroner, men fra 1. april 2017 er den kun 0,75 kroner. Der lanceres også transparente priser for alle virksomheder i form af en trappeløsning. Det gør prisen kan komme ned på 0,30 kroner ved store mængder af transaktioner.
– MobilePay fortsatte successen i 2016 – et tilbageblik
– ”Med dette udspil bliver MobilePay yderst konkurrencedygtig på pris overfor alle typer erhvervsdrivende i Danmark. Vi har over 40.000 erhvervsdrivende som kunder og ønsker at fortsætte den kraftige vækst gennem konstant innovation af brugervenlige løsninger. Nu topper vi op med billige, enkle og gennemskuelige priser,” siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.
Det er samarbejdet med partnerbankerne, der muliggør de kraftige prisreduktioner.
Indtil nu har der været to forskellige erhvervsløsninger til de butikker, som tager imod MobilePay betaling. Dette har været den meget udbredte MobilePay Business, der er til de mindre virksomheder. Denne har haft en pris på 1 procent per. transaktion – dog maximalt 5 kroner. Mens de større kæder har forhandlet prisen individuelt.
– MobilePay vil konkurrere mod Betalingsservice
Men fra foråret bliver det altså en ensartet og transparent pristrappe. For erhvervskunden er der ikke andre gebyrer og ingen abonnementsbetaling. Men kun betaling per transaktion.
Det er, som tidligere nævnt samarbejdet med partnerbankerne og, den kommende konto-til-konto struktur, som gør det muligt at sænke omkostningerne så markant.
– Flere butikker tilmelder sig MobilePay
– ”Vi vælger at give gevinsten videre til vores erhvervskunder og dermed gøre det endnu mere attraktivt at kunne tilbyde betaling med MobilePay i butikkerne fra mere end 3,3 millioner private brugere. Men vi nøjes ikke med at sænke priserne. De kommende måneder vil vi væsentligt forbedre funktionaliteterne i vores erhvervsløsninger, så de bliver hurtigere og nemmere at bruge for både virksomheder og private brugere. Vi vil være den bedste mobile betalingsløsning for alle danske virksomheder og danskere,” siger Mark Wraa-Hansen.
Mere til historien
I sidste uge havde vi fokus på det “mobile dankort“, samt Coop og Dansk Supermarked ikke er helt lukkede overfor MobilePay.