Snapchat bliver brugt 10 mia gange om dagen

Snapchat vinder frem. Tjenestens indhold er steget 25 procent på blot 2 måneder.

Snapchat

Snapchat

Snapchat er begyndt at offentliggøre data for at vise investorer, at deres medie rent faktisk bliver brugt, og hvordan det bliver brugt.

I februar viste Snapchat, at 8 milliarder historier, videoer og billeder bliver sendt på tværs af brugerne.

Nu siger kalenderen maj, og der er således gået blot to måneder, men Snapchat udsender endnu en gang data, som viser en imponerende stigning på 25 procent i medieforbrug, da 10 milliarder videoer og historier bliver afspillet. Dette skal selvfølgelig ses i lyset af, at investorer gerne vil vide hvad deres penge går til.

Snapchat har 100 millioner dagligt aktive brugere der bruger mellem 25 og 30 minutter. Mange nøjes ikke blot med at se venners videoer, men 60 procent svarer også tilbage og Snapchat er dermed blevet et kommunikationsværktøj mellem venner.

Startede som privat indhold

Når Facebook udgiver data er det baseret på månedlige aktive brugere, men Snapchat kan vise, at over en tredjedel bruger Snapchat hver dag. Så når brugerne er så aktive viser det, at Snapchat er et seriøst medie med høj brugerinvolvering.

Discover Snapchat

Discover Snapchat

Noget tredje Snapchat ønskede at pointere er, at det samtidig ikke kun er en-vejs kommunikation, men at brugerne i høj grad besvare tilbage og det er igen rigtig interessant for virksomheder, da de således kan forbedre deres markedsføring og kommunikation med potentielle fans og kunder.

I starten var det ofte lidt lumre billeder og videoer som blev sendt, da man kun kan se dem en gang og så er billedet væk. Snapchat har dog udviklet sig til at være meget mere end det, måske især efter at virksomheder har taget mediet til sig og bruger det som endnu en markedsføringskanal på linje med Facebook, Instagram og alle de andre sociale medier.

Mere til historien

Snapchat virker ved at man laver en kort video på maksimalt 10 sekunder, eller tager et billede i app’en og sender til bestemte personer, eller laver det som en historie så alle ens venner kan se medierne. Det specielle ved Snapchat er desuden af man med historien kun kan se videoen inden for 24 timer. De korte videoer og billeder som bliver sendt direkte til venner kan de kun ses en gang.


Om Tommy Lindegaard

Tommy har i flere år arbejdet med Telia, TDC, HTC, Samsung og Nokia, men er i dag gået selvstændig. Han kan dog ikke helt slippe branchen, så fritiden bliver brugt til at skrive nyheder. Til dagligt er det primært Android smartphones og iPads, der bliver brugt, men Tommy elsker at skifte mellem enheder og andre IT gadgets.