Ny TV-boks skal fastholde YouSee-kunder
YouSee samler nu alle deres underholdningstilbud på TV og film i en ny boks, der er klar til danskerne i næste uge. Den skal fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye.
YouSee, Danmarks største kabel-TV-selskab, er endelig klar med en ny TV-boks, som er på størrelse med en god bog. Den nye boks lanceres på mandag, den 18. april, og koster fra 30 kroner om måneden oveni abonnement. Den første måned er dog gratis, da YouSee håber, at man bliver ”hooked”. Det skriver Business.dk.
Fremadrettet bliver den nye boks en fast del af YouSees TV-abonnementer, hvilket betyder de for nye kunder vil stige med 30 kroner om måneden.
– TDC: Ny YouSee-boks i slutningen af marts
– ”Vi skal ud til flere end 200.000 danske hjem på ganske få år. Det er oplevelsen, som boksen kan give, som der er fokus på,” siger Jacob Mortensen, TV-direktør hos YouSee.
Den nye TV-boks har modsat den nuværende musik- og filmtjeneste, som en del af det månedlige abonnement.
I dag har kun ti procent af YouSees kabel-TV-kunder en boks.
Det er muligt, at se et overblik over, hvad der sendes lige nu og hvad der kommer senere med fjernbetjeningen til boksen og samtidig kan man finde tidligere udsendelser fra pågældende kanal, som man ser i det øjeblik.
Boksen har 1 TB lagerplads og udstyret med otte TV-tunere, hvilket gør flere kanaler kan indlæses og kanalskift derfor går hurtigere. Det er også muligt, at spole tilbage i direkte udsendelser.
Hele YouSees Play-univers med TV, film, serier, lejefilm m.m. er også indbygget, så man kan se dem på den store TV-skærm og ikke kun via en app på en tavle-PC, computer eller mobiltelefon. Hvert sjette uge vil der komme en automatisk opdatering, ligesom YouSees apps bliver det i dag.
HBO og C-More bliver også en del af det, mens YouSee fortsat er i dialog med Netflix.
Boksen skal forsøge, at fastholde de nuværende YouSee-kunder, samt tiltrække nye. Det seneste år har YouSeee mistet 53.000 TV-kunder og flere vælger mindre TV-pakker eller helt dropper TV-abonnementerne og satser på de forskellige streamingtjenester.
Målet er, at 45 procent af TDC-koncernens TV-kunder i 2018 skal have en boks.
Mere til historien
Mange af de funktioner, som boksen har, har også tidligere været tilgængelige, men er blevet opstrammet i designet og brugerfladen, samt samler funktionerne på TV-skærmen.