DSB har kæmpesucces med MobilePay
Kort nyt: MobilePay i DSBs billet-app er på rekordtid blevet en kæmpe succes.
Betaling på webshops og i applikationer kan være en tung affære, og på farten er det endnu værre. Jeg har ind i mellem selv stået og bøvlet med betalingskort i DSBs billet-applikation, ofte småløbende på vej mod toget.
Åbenbart har andre det på samme måde, for efter indførsel af MobilePay som betalingsmiddel i DSBs billet-app benytter hver tredje kunde sig af muligheden, der kun har været tilgængelig en uges tid.
Helt konkret er det 31,5 procent af betalingerne, der sker via mobilbetalings-tjenesten. Allerede på den første dag var det 22 procent af kunderne, der benyttede MobilePay.
Til Business.dk siger Susanne Mørch Koch, kommerciel direktør hos DSB, at man holder øje med udviklingen på mobilbetalingsmarkedet, og afviser ikke alternativer til MobilePay på længere sigt.
– Swipp har svære odds mod MobilePay
Mere til historien
Over tid vil tjenester som Apple Pay, Samsung Pay og Android Pay, være med til at udfordre Danske Banks dominans på mobilbetalings-området.