Facebook dykker dybere i virksomhedernes pengepunge

Kort nyt: Har du en Facebook Page bliver opmærksomheden dyrere.

Facebook

Facebook

Facebook har indført omfattende ændringer i algoritmerne der afgør, hvilket indhold vi ser på det sociale medie. Fremover bliver venner og bekendtes indhold vigtigere end opslag fra virksomheder, skriver Business.dk.

Ændringerne kommer, ifølge Facebook, som følge af en brugertilfredshedsundersøgelse.

- Artiklen fortsætter efter annoncen -

Tidligere har virksomhedernes opslag opnået større udbredelse hvis mange har kommenteret eller liket opslaget, men dette tæller nu ikke i så høj grad som tidligere.

For at komme længere ud må virksomhederne op med endnu flere penge, end det hidtil har været tilfældet. Facebook skal altså i højere grad betragtes som et annoncemedie, på linje med andre muligheder, og ikke en gratis omgang.

Mere til historien

Jeg forstår godt hvorfor Facebook gerne vil tjene flere penge. Alligevel undres jeg over valget; hvis jeg vælger, at følge en virksomhed, så er det fordi jeg netop gerne vil se deres opdateringer. Derfor bliver jeg virkelig irriteret når Facebook sorterer indlæg fra virksomheder såvel som venner væk.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.