Kunderne vælter ind hos Telenor

Mobilkunderne er glade for Telenor. De seneste tal viser en tilgang på 125.000 nye kunder i 2014.

Telenor butik

Telenors butik i Odense  (Foto: MereMobil.dk)

Kundeflugt er ikke længere en del af hverdagen hos Telenor, der i 2014 har oplevet en stor stigning i antallet af nye mobilkunder. 125.000 nye kundeforhold blev indgået i det forgangne år, viser tallene i selskabets seneste regnskab.

I andet og tredje kvartal 2014 fik Telenor flere kunder, og fjerde kvartal blev heller ikke en skuffelse. Telenor kan nu notere sig 1.953.000 kunder i den danske forretning. I fjerde kvartal endte Telenor på 24.000 nye kunder.

Selvom kunderne kommer til er indtjeningen stadig under pres. Driftsresultatet i koncernen blev på 7,7 millioner kroner. Her var der forventet mere.

– ”Vores indtjening er stadig under pres som følge af det fortsat stærkt konkurrenceprægede marked samt investeringer i en krævende transformation af virksomheden,” siger Telenor Danmarks adm. direktør Marek Slacik.

I efteråret lancerede Telenor et samarbejde med Microsoft, hvor kunderne på udvalgte abonnementer fik licens til Office 365 og OneDrive. Omkring 60.000 privat- og erhvervskunder har nu bestilt denne adgang.

Telenor har gennem den såkaldte STORM-strategi sat fokus på opstramninger i virksomheden, og det lader nu til, at bære frugt. På MereMobil.dk har vi tidligere i et blogindlæg beskrevet, at strategien har formået, at nå helt ud til kunderne i lokalområderne.

Mere til historien

TDCs seneste kvartalsregnskab viste et fald på 21.000 mobilkunder. I årene 2012/2013 mistede Telenor 187.000 mobilkunder.


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.