Forbrugerrådet: Mobilregninger fyldt med fejl

De fleste mobilkunder betaler deres regninger uden at se på tallene. Men mobilregningerne er fyldt med mange fejl, lyder det fra Forbrugerrådet.

De fleste mobilkunder betaler deres telefonregninger uden at bekymre sig om tallene.

Faktisk viser en undersøgelse, som Nokia har fået foretaget, at der skal meget til før mobilkunderne skifter udbyder.

Men regningerne er fyldt med mange fejl. Derfor bør man som telekunde tjekke regningen grundigt hver måned, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk, samt konsulenthuset Netplan.

– “Vi må konstatere, at der opstår en del fejl – også hos de store, professionelle selskaber. Derfor er det vigtigt, at man gennemgår sin telefonregning nøje. Der kan være penge at hente,” siger Martin Salamon, der er er chefkonsulent i Forbrugerrådet Tænk samt repræsentant i Teleankenævnet, til Metroxpress.

Prissammenligninger af mobilabonnementer holder ikke

Han tilføjer også, at hvis kunder har indgået mundtlige aftaler, så sker det også at aftaler ikke overholdes.

Analysen er udarbejdet for erhvervskunder, dog vurderer teleanalytiker Torben Rune også, at det samme gør sig gældende for privatkunder.

PRISTJEK: Billige mobilabonnementer – hvad kan jeg få for 99 kroner?

Konsulentvirksomheden Netplan har tidligere gennemført en undersøgelse, som viser, at der er fejl i omkring halvdelen af alle regninger. Hvoraf 10 procent er graverende fejl med større økonomisk betydning.

-“Det er et kæmpe problem, som har eksisteret i mange år. En branche, der ikke forstår at fakturere kunderne retvisende og på en rigtig og gennemskuelig måde, er ikke en moden branche, og det er mobilmarkedet bestemt ikke,” siger Torben Rune til Forbrugerrådet Tænks magasin.

Telenors kundeservicedirektør, Jesper Hansen, erkender, at branchen skal strammes op.

– “Det er ikke ond vilje, at der sker fejl. Det er en samlet industri, der har udviklet sig hurtigt, og fokus på at lave nye ting har gjort det svært at servicere rigtigt,” siger Jesper Hansen.

Mere til historien

De små lavprisselskaber vinder stort over telebranchens topbrands, som kunderne flygter fra. 31 procent synes, at kundeservicen er for dårlig. Det viser tal fra brancheundersøgelsen, BrancheIndex Mobil 2014,

Læs også:
Billigere abonnementer på vej – måske mobiler til 1 krone
Kommentar: Til kamp mod høje udlandstakster

Oister: Sneen daler og prisen falder

Selvom sneen ikke daler ned, så har Oister holdt deres ord i den nye kampagne. Prisen er nemlig faldet på en række abonnementer.

(mere…)
Er Eesy dårligere end YouSee?

TIP: Får du dårligere dækning og lavere hastighed ved at vælge Eesy frem for YouSee?

(mere…)
Tegn nyt abonnement og få et SuperGavekort 

Leder du efter et godt tilbud på mobilabonnement? Tjek her! Du får et gavekort på 500 kr. med oveni ”hatten”.

(mere…)
Disse mobilabonnementer er billigere end en frysepizza

Har du IKKE brug for en kæmpe datapakke, så tjek det gode Black Week tilbud.

(mere…)
Spar penge – mange mobilabonnementer er sat ned netop nu

PRISOVERBLIK: Vi har samlet et udvalg af tilbud på mobilabonnementer, der er på "Black Friday"-tilbud.

(mere…)
Oister klar med gratis smartwatch

1.000 GB data / md, fri tale og et gratis Samsung-ur.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
1 Kommentar
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker den bærbare teknologi – smartphones, tablets, smartwatches, forbrugerstof og bringer baggrundshistorier og guides. MereMobil.dk har en ambition om at være den primære kilde at gå til, hvis du ønsker viden om branchen, der hver dag har enorm betydning for os alle.
© 2024 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram