TDC svinger sparekniven – 800 er fyret

TDC har som led i en større spareplan afskediget 800 ansatte i kundeservice. Medarbejderne genansættes i Sitel.

I januar måned, satte TDC gang i en større sparerunde, der har til formål at skære alle overflødige udgifter fra og det første synlige resultat er nu en realitet.

Ifølge EPN, oplyser TDC i en pressemeddelelse, at de har afskediget 800 kundeservicemedarbejdere. Fremover skal opgaverne i kundeserviceafdelingen, outsources til det amerikanske firma Sitel, der er blandt de førende firmaer, indenfor kundeservice og support. Medarbejderne fra TDC ansættes fra den 6. oktober i Sitel.

Sitel flytter rundt på de ansatte, der tidligere har siddet i København, Aarhus og Sønderborg. Ved udgangen af 2015 bliver arbejdspladserne lokaliseret i Sønderborg og London.

Selvom den nye aftale resulterer i at 800 stillinger bliver nedlagt, så ser koncerndirektør Jens Aalsøe positivt på den nye aftale, der er indgået med Sitel.

– “Jeg er meget tilfreds med, at vi har fået en aftale med Sitel om at varetage vores support. Det sikrer en fremragende supportfunktion, og samtidig frigiver det ressourcer, som gør det muligt for os over tid at levere væsentligt bedre kundeservice,” udtaler Jens Aalsøe i en pressemeddelelse fra TDC.

Mere til historien

I juni måned, skrev Jyllands-Posten, med TDC ansatte som kilde, at den nye spareplan fra TDC, kan resultere i at op mod 3000 TDC-ansatte bliver opsagt, da stillingerne bliver outsourcet, som det også er tilfældet i den nye aftale med Sitel.

Tags: ,

Om Johan Janning

Johan er IT-journalist Han har efterhånden en del år bag sig, som skribent indenfor teknologiverdenen, med særligt fokus på smartphones, hvor han har skrevet for forskellige dedikerede nichesites. Johan har en finger på pulsen, med alt der relaterer sig til smartphones, og har en almen interesse for IT qua sin uddannelse som IT-supporter.