Fitbit og Pebble er de bedst sælgende wearable bands

Inden for gadget-armbånd klarer Fitbit og Pebble sig bedst, viser ny rapport.

Pebble og Pebble Steel

Pebble og Pebble Steel

Markedet for bærbar elektronik, såkaldte wearables, bliver hele tiden forøget med nye produkter. Selvom der kommer nye enheder til, såsom Sony SmartBand og Samsung Gear Fit, er det stadig Pepple og Fitbit der holder skansen.

Ifølge analysefirmaet Canalys har Fitbit i Q1 2014 haft omkring 50 procents markedsandel, mens Pebble blev lederen inden for kategorien smartwatches.

Canalys har delt markedet for ”wearable bands” ind i to kategorier; ”basic” og ”smartbands”. Fitbit ligger i basis.

Test: FitBit Flex – så godt er det

I kvartalet hoppede Pebble op til 35 procent og blev efterfulgt af Sony med 29 procent og Samsung med 23 procent. Resten af markedet måtte deles om de resterende 13 procents markedsandel.

Canalys har estimeret at der i første kvartal 2014 blev sendt 2.7 millioner wearables på markedet

Baggrund: Wearables – next big thing

WEARABLE bands shipments Q1 2014 Canalys

WEARABLE bands shipments Q1 2014 Canalys. Kategori “smart wearable bands”

Mere til historien

En rapport fra Strategy Analytics har set på markedet for smartwactches. Her er  Samsung er markedslederen med 71 procent.

Læs også:
Test: Samsung Gear 2 – bedre end forgængeren


Om John G.

John G. er journalist, mobilekspert og foredragsholder. Han skriver artikler, analyser og anmeldelser til bl.a. Ekstra Bladet og Jyllands-Posten. Du kan også opleve John G. som ekspert i medier som DR, Aftenshowet, Go' Aften Danmark, TV 2 News og DR P3, samt en lang række radioer og udgivelser.