Efter kritik i Kontant: Telenor ansætter 50 nye medarbejdere
50 nye medarbejdere i kundeservice hos Telenor, og flere specialister, er konsekvensen efter en tur i Kontant.
Telenor får turen gennem Kontant på DR1 (6. april 2017) på grund af kundekritik. Rykkere for betalte regninger, inkassovarsler og fejlagtige registreringer i RKI er nogle af problemerne DR-programmet beskriver.
Konsekvensen af kritikken er klar. 50 nye medarbejdere ansættes i kundeservice, skriver DR.dk.
– ”Vi hyrer yderligere 50 medarbejdere til kundeservice og ansætter flere specialister således at, i komplicerede sager, kan medarbejderne få hjælp til hurtigt at løse kundens problemer. I et stykke tid har vi været i gang med at ændre modellen for træning og aflønning af medarbejdere, så kunderne skal naturligvis opleve en bedre service,” siger markedsdirektør Lars Thomsen fra Telenor i Kontant.
Overgangen til nye IT-systemer nævnes i programmet som en af årsagerne til kundernes problemer.
– Telenor først med samtaler over 4G-nettet
Hvor blev stormen af?
At Telenor nu havner i problemer, med en række uheldige sager, kan undre. I marts 2014 blev turn-around planen ”STORM” søsat. Her lovede Telenor kunderne, at teleselskabet fremover nu ville holde ord og reelt gøre mere for dem.
Telenor havde dengang erkendt, som følge af en alvorlig shitstorm på Facebook i 2012, at der var behov for at lytte til kunderne. Med ”STORM” ville Telenor ikke kun forandre dem selv men hele branchen og dens dårlige ry, lød det fra topledelsen.
I forbindelse med ”STORM” blev åbningstiderne i kundeservice, som et af elementer, ændret, så kunderne fremover kunne kontakte teleselskabet døgnet rundt, hvilket stadig gælder i dag.
Noget kan tyde på, at strategien fra 2014 blev en storm i et glas vand.
– Google og Telenor på vej med RCS i Danmark
Mere til historien
Kontant ”Telenor og de sure kunder” kan ses torsdag den 6. april 2017 på DR1 klokken 21.00 samt på DR TV.