HMD og Xplora indgår samarbejde
Et nyt samarbejde mellem HMD Global og Xplora er en realitet. Vi er spændte på, hvad der kommer ud af det. Læs om planerne.
Et nyt samarbejde er blevet en realitet mellem HMD Global og Xplora. Målet med samarbejdet er at kombinere deres ekspertise og imødekomme det stigende behov for at producere produkter, som specifikt er udviklet og tilpasset til børn.
Dette skal sikre, at børn kan introduceres til teknologi på en sund og balanceret måde.
HMD har efterfølgende udgivet en global undersøgelse, baseret på svar fra 10.000 adspurgte forældre, hvoraf mere end halvdelen fortrød at have givet deres børn en smartphone for tidligt.
Forældrene følte, at smartphonen havde en negativ indvirkning på deres tid sammen som familie og hæmmede børnenes søvn og aktivitetsniveau. Desuden begrænsede den børnenes sociale tid med vennerne.
Tidligere i år lancerede HMD ”The Better Phone Project”, som har til formål at samarbejde med forældre, så de får de bedste teknologiske forudsætninger.
LÆS MERE: HMD Skyline er en realitet – ny og prisvenlig
”Vi glæder os til at kombinere vores styrker og evner med Xplora for at lave teknologiske løsninger skræddersyet til børn og unge og deres behov. Hos Human Mobile Devices sætter vi mennesket forrest, og vores team har det mindset igennem hele udviklingsfasen af både hardware og software for at sikre den nødvendige kvalitet og sikkerhed. Det betyder, at vi kan være med til at skabe en sundere og mere positiv relation til teknologi,” siger CEO og bestyrelsesformand hos HMD, Jean-Francois Baril.
Xplora har generelt en stærk tilstedeværelse på markedet for smartwatches til børn.
LÆS TESTEN: Xplora X6 Play – det absolut bedste børne-smartwatch
Samarbejdet mellem Xplora og HMD skal resultere i fællesudviklede løsninger, som sigter mod bedre at beskytte børn og unges sikkerhed og mentale velvære.
Disse løsninger vil blive designet til at give forældre mulighed for at administrere og kontrollere skærmtid og sociale medier samt hjælpe yngre brugere med at navigere trygt i den digitale verden
-”Vi er begejstrede for at samarbejde med HMD i vores ekspansion til ungdomsmarkedet. Dette partnerskab leverer ikke kun de bedst mulige tekniske enheder til vores kunder, men udvider også vores produkter, så vores kunder kan fortsætte deres rejse med Xplora ud over smartwatch-stadiet,” udtaler CEO i Xplora, Sten Kirkbak, i en pressemeddelelse.
Det er uvist, hvornår vi ser det første produkt, som kommer ud af samarbejdet på hylderne i butikkerne.
LÆS MERE: Børn er alt for tidligt på sociale medier
Mere til historien
En relativ ny undersøgelse, som Red Barnet og Trygfonden, står bag viser, at 2 ud af 3 børn har oplevet ubehagelige ting online.