Danskernes streaming når nye højder

TV 2 Play og DRTV driver udviklingen i danskernes streaming-lyst med blandt andet sport og dækning af tronskifte.

kongepar vinker fra balkon
Dronning Margrethes abdicering og den efterfølgende udråbelse af Frederik som konge var en begivenhed, som danskerne yndede at streame. (Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix/TV 2/PR)

Årets første kvartal er typisk kendetegnet ved højt forbrug af streaming, blandt andet fordi sport og stærke fiktions- og underholdningsprogrammer samler danskerne om skærmene i de mørke vintermåneder.

Det skriver TV 2’s analyseafdeling Market & Audience Insight i en pressemeddelelse.

Danskernes forbrug af streaming er ifølge bureauet Nielsens seneste målinger steget til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug begyndte i 2022.

Målingen viser et snit på 85 daglige streaming-minutter per dansker i første kvartal. Det er en stigning på otte daglige minutter, hvilket er ti procent højere end samme periode sidste år.

Alle tre måneder i årets første kvartal ligger et pænt stykke over tilsvarende måned sidste år, fremgår det af pressemeddelelsen. Og det er især TV 2 Play og DRTV, som driver udviklingen op. De vokser tilsammen med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år.

– “Stigningen er størst i januar, hvor EM i herrehåndbold på TV 2 Play samt dronningens abdicering og det efterfølgende tronskifte i januar ledte til rekorder i forbruget på DRTV og TV 2 Play,” udtaler Head of Market & Audience Insight på TV 2 Sofie Bruun.

Tre vigtige pointer fra Nielsens rapport:

  • Danskernes forbrug af streaming stiger til det højeste niveau siden målingen af streamingforbrug via Nielsen Seerundersøgelsen begyndte i 2022. 
  • Stigningen i streamingforbruget i årets første kvartal skal blandt andet findes hos broadcasternes streamingtjenester, nærmere bestemt TV 2 Play og DRTV, som tilsammen vokser med gennemsnitlige fem daglige minutter per dansker i forhold til første kvartal sidste år. 
  • Ses der bort fra både nyhedsprogrammer og sport har 24 programmer på tværs af TV 2 og DR i første kvartal en million seere eller flere på tværs af broadcast og streaming.

Mere til historien

Det er ikke kun streamingen, der er populær blandt danskerne. Logins skrællet fra nettet via simple Google-søgninger er tilsyneladende også populært. Det viser en helt frisk dom, hvor 30-årig mand er dømt for at sælge lister med 100.000 kombinationer af brugernavne og kodeord. Læs mere om det her

HBO Max hæver priserne – rammer også ‘halv pris resten af livet’-kunder

HBO hæver nu priserne - også for de kunder, som har "halv pris resten af livet". Se de nye priser her.

(mere…)
Disney+ ændres den 8. oktober

Disney+ foretager en rebranding på det danske marked fra en 8. oktober. 

(mere…)
TV 2: Rigtigt mange skal betale for TV 2 Play

En ny 2030-strategi er klar fra TV 2, hvor målet er at rigtigt mange danskere skal betale og bruge TV 2 Play.

(mere…)
Daniel Ek træder tilbage som CEO for Spotify

Grundlæggeren af Spotify træder ved årsskiftet tilbage, som CEO for Spotify og bliver i stedet bestyrelsesformand.

(mere…)
Disney+ hæver priserne i Danmark

Så stiger priserne på Disney+ for danske abonnenter. 

(mere…)
Prisen på Disney+ stiger igen

Disney+ hæves igen. Prisstigningen kan meget vel ramme de danske kunder.

(mere…)
Subscribe - få opdateringer på tråden
Notify of
0 Kommentarer
Ældste
Nyeste
Inline Feedbacks
Se alle kommentarer
Kom et skridt foran
Vil du være fuldt opdateret på de seneste nyheder, anmeldelser samt trends og tendenser i mobilbranchen? Få de seneste vurderinger først i vores nyhedsbrev.
Gå til tilmeldingssiden
Vi dækker teknologi – fra telefoner og tablets over smarthome og smartwatches til hjemmeelektronik og elbiler. Vi skriver nyheder, baggrundshistorier og guides, men udgiver også podcasts og videoer. Vores ambition er at være din foretrukne kilde til viden om en teknologi, der har afgørende betydning for os alle.
© 2025 MereMobil.dk. Alle rettigheder forbeholdt.
magic-wandarrow-right-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram