Din Coop-app ændres efter stor omlægning
Coop meddelte tirsdag, at den går fra otte til tre butikskæder. Samtidig sker der ændringer i appen. Få overblikket her.
Coop ramte tirsdag overskrifterne på samtlige nyhedsplatforme.
Dagligvarekoncernen annoncerede nemlig, at den vil fjerne Kvickly, SuperBrugsen og Irma fra gadebilledet og samle butikkerne i én kæde under navnet “Coop”.
Blandt andet vil københavner-brandet Irma være fortid som butik fra nytår. Det 137 år gamle Irma-koncept vil dog fortsætte med at leve som et landsdækkende brand for varer i Coop-kæden.
Coop går fra otte til tre kæder. Tilbage vil være Coop, 365discount og Brugsen (tidligere Dagli’ Brugsen).
Coop Mad lukker
Coop tager også livet af den ti år gamle onlinebutik Coop.dk MAD. Den lukkes ned allerede med udgangen af februar.
– “Vi kan desværre ikke forsvare at fortsætte med at investere så massivt i onlinemarkedet med dagligvarer, hvor ingen endnu har fundet en økonomisk bæredygtig forretningsmodel – og slet ikke når som vi vil gøre det under ordnede forhold med overenskomst for chaufførerne,” siger administrerende direktør Kræn Østergård Nielsen i en pressemeddelelse.
Færre fordele
Til gengæld fortsætter Coop-appen, men medlemsfordelene ændres drastisk – ikke til flere fordele, men umiddelbart til færre.
Fra 1. maj får medlemmerne ikke længere en procentsbonus på hele købet. Fremover vil der kun være en procentbonus på køb af en række af Coops egne varemærker.
Om det indbefatter varer, der sælges under brandet Irma, fremgår ikke af den omfattende pressemeddelelse Coop har udsendt.
I april lukker PrimeKonto
Appen er ifølge Coop den stærkeste digitale kommunikationskanal. Og det vurderes, at der er potentiale til, at appen bliver en vigtigere del af Coop-kundernes indkøb.
Coop lukker også PrimeKonto. Det sker den 30. april 2023.
Coop vil desuden fokusere på koncernens største online-butik; Coop.dk Shopping. Den fortsætter som coop.dk og kommer til at spille tættere sammen med de fysiske butikker i Coop-kæden, lyder det fra Coop.
BLIV OPDATERET GRATIS: Tre gange om ugen udsendes nyhedsbrevet ‘Kaffepause ☕️ med tech‘. Tilmeld dig her – frameld når du har lyst. Alle nye følgere modtager som tak vores skræddersyede liste med 10 af de bedste guides og tips til mobilen.
Mere til historien
Coop sælger teknologien bag Coop-appen til kæder andre steder i verden. Blandt andet derfor fortsættes udviklingen af appen, som ifølge Coop anvendes af mere end en halv million danskere ugentligt.